Monday, March 11, 2013

weird day ..and missing the boys

Did i miss anything? tu soalan yang berlegar2 di kepala aku today ...macam macam terjadi yang lain dari biasa

bangun pagi tadi kol 9.00 walaupun jam di set 8.30am ..initially aku plan nak gi EndNote tutorial session kat Easterfield building tapi fikir2 yang aku kena return two books to library today and aku belum abis baca..mak aku cancel niat nak attend tutorial tu and went to the office untuk study ...

cuaca pulak agak bengong ..forecast kata between 15 - 22 with 22 being the mex temp today ...and kata one layer of clothing is enough ..and that there was no need for wind proof clothing ..and siap kata jgn lupa spu sunscreen coz it is gonna be sunny with occasion clouds ...kata nya lah masa aku check kol 9 tadi ..so i dressed appropriately ..alih2 masa di opis kesejukan ..cuaca was really cold ...mmg takde lah max 22 tu ...paling tinggi tadi was 17-18 ..and the rest of the day memang kelam tak nampak matahari ...and mmg sejuk ..tipah lak tertipu ngan weather forecast ..pakai tees and a cardigan ajer ..cardigan yang nipis lak tu ...nasib baik ada tinggalkan pashmina kat opis ..so boleh gak digunakan utk menambahkan kepanasan ...and bukan aku ajer ...opis mate aku yang dua org tu pun tertipu jugak lol sorang siap pakai shorts ok ...beku dia kata ..so dia balik cepat today ..tak dapat nak tahan sejuk ...

yang pelik hari nie was semua cam baik terlebih dari biasa ajer ..biasa aku masuk2 tu (and usually aku le the last to arrive kat opis - kol 10-11 macam tu baru nampak muka aku) dorang sedang tekun buat kerja ..takat hi hi bye bye ..how are you gitu gitu ajer ...and semua proceed with work ..sekali sekala sembang over lunch or coffee ...itu ajer ....today macam something tak kena aja ....dah le dok sembang ngan aku ..pastu siap buatkan air utk ramai2 pulak tu ...pastu discuss macam2 ...yang paling aku kecut perut was dorang cakap pasal ada this guy kat fakulti kitorang tak lepas proposal stage ..dia dah kena downgrad untuk buat master ajer huhuhuhu takut weiiiii ...muka aku mmg cuak le ...and dorang selamba jer kata dont worry, it doesnt happen selalu tapi kalau jadi pun tak salah ...lagipun buat master lagi fun ..pastu ketawa dekah2 suka tengok aku cuak ...boleh???? dorang senang le ckp coz semua dah lepas stage itu ....sorang dah nak abis May ni ...sorang dah submit 3-4 weeks ago and dan nak balik negara dia sendiri ujung bulan nie...yang sorang lagi baru lepas proposal and masuk tahun ke-2 ..aku???? aku baru 6 minggu belajar ok!!!  mana tak cuak ....

pastu ada ati tanya sama ada aku ada sleeping bag or not ...aku pun pelik apa kes ...coz aku mmg tak suka camping dan sewaktu dengan nya ...rupanya nak kata yang sku should ada sleeping bag so that boleh tido kat opis kalau terdesak kena buat kerja ..i was like ..what???? you kidding me??? tapi aku kata I live kat belakang bangunan tu ajer hahaha so boleh ajer balik merangkak malam2 buta kata aku ...ishhhh tak sanggup ehhh tak balik rumah ...

and sampai rumah pulak scenario yang sama ...tetiba semua org converge kat dapur ...coz sejuk semua nak buat proper meal ...nak makan nasi panas ...lauk panas bagai ...tetiba terfikir nak masak sesama ...so we did ...so masak briyani ayam sama-sama and it was sedap meletop sampai licin periuk ...hahaha aku mula2 skeptikal coz minah tu selalu masak hangit tapi today masa perfect! aiyooo kenyang sangat ..aku sekarang tolong potong bawang buat acar nya ...and cuci pinggan ...maryam plak mengemas ..so, ya lah, sebelum nie kan aku kak nam nar ...tapi hari nie baik pulak ...that is what I meant ...today is so weird ...aku tertanya2 apa dah jadi today ....padahal aku gementar tak ingat coz aku bangun2 pagi tadi tu aku feel so uneasy ..aku mimpi something yang membuat aku takut and gelisah ...macam ada something tak kena ...but turns out everything was ok and not what they usually are ....

and just called rumah ...the kids miss me so much ...and i do too! Jane gi giant beli banyak cili and al tanya, napa beli cili banyak2 nie ...mama nak balik ke? huhuhu aku tak tau apa kaitan aku balik ngan cili ...and siang tadi org baiki aircond bilik aku ...al pun tanya ...sebab aku nak balik ke? dia kata nak tido ngan aku biler aku balik nanti ... i am so sad as i am typing this coz i misses them so damn much ...it has only been 6 weeks ...and i have like a year before I can go home ...selagi tak lulus proposal takleh book apa2 holiday or balik ...and last sunday adik was kissing the fon when he saw me on the screen masa vid call nga dorang ....dia dok fly kisses me non stop......by the way, he can count satu dua tiga now ...am so proud of him ...kalau lah NZ nie sekangkang gajah ngan rumah aku, aku garenti dah lari balik sekejap untuk jenguk dorang ....

misses you both so very much!!!


dah lama aku tak sedih and misses them like this ...tonight air mata nie dekat ajer di kelopak mata ...mama hopes both of you are adjusting well to life without me there ..and same goes to nenek and aki ...i hates to be this far from everyone tapi nak buat cam mana ...it is just something yang i have to do ....

P/s tetiba jadi posting air mata ...

5 comments:

fendifid said...

Tetiba je posting sedih. Masa whatapps cerita lawak aje. Kena busykan diri utk lupakan kesedihan.

fendifid said...

tekun tekun Ejin buat assessment cecepat then boleh balik bercuti ke Malaysia.

Ejin said...

tu lah ....mula2 aku ok ..tapi pastu aku vd call ngan dorang and al tanya lah bila aku nak balik ..coz lama sgt dah pergi ...pastu dia merajuk tak nak dah cakap ....adik pulak dok flying kiss and kissing the screen gambar aku ....huhuhuh sedih lah ..tak pernah pisah more selama nie nga dorang ...paling lama pun 3-4 weeks jer ...now dah 6 weeks ...and still ongoing ..as a result, aku gi opis and kelas ngan muka sembab and mata agak merah semalam ...

Liz Duan said...

Ahhhb kisah sedih ni...molek aje mula mula...what can i say...i missed my boys d moment i step down in sg...so used to have them memekak tepi telinga...but u get used to it...like fendi ckp kena determine...n make urself busy...
I am very confident that u will excel lah ejin..have fun jgn stress sgt jgn sampai nak tidur kat opis bagai

fendifid said...

Ejin..next time sedih sedih...g town shopping. LOL.