Thursday, May 9, 2013

Perkembangan Terkini

Aiyooo...it has been ages since the last time I wrote. Kemalasan melanda dengan kroniknya. Tak tahu la kenapa tapi bila on Laptop aje aku terus menguap. Ha ha ha. Dulu I gave reason that I dont have story to tell and no pictures to tepek. Now I have all tapi tetap tak siap posting. Malas sungguh.
Muka orang hensem yang malas layan Coconut Milk Shakes. I have discovered few places yang jual Coconut milk shakes ni tapi yang kat jalan Enggang still the best. Ada yang murah kat tempat lain tapi tak terasa sangat air kelapanya. More to ice cream and ice taste.
Aku punya malas sampai slim badan. Apakah? find the correlation between lazy and me being a slim. Zahra pulak semakin active. Penat to cope with her but she always be the stress reliever dengan keletah dia. Kalau zaman student dulu terkena penyakit malas macam sekarang ni maknanya musim result aku cukup cukup makan. I can never do phd macam Ejin sebab my momentum selalu swing up and down...camne nak habis cepat kan.
Pasangan Remaja...sesama surviving to cope dengan usia 25 tahun ni. Very challenging kan and tiring but most of the time fun. Activity utama layan makan makan dan makan. Ha ha ha.
EJ berjaya jadi pengawas. Punya la happy kan sebab dapat pakai blazer. Jenuh aku kesana sini mencari blazer. Kalau sekolah tempah kan lagi senang. This was last week layan dim sum sebelum g cari blazer dia.
Camtu la mukadimah lebih kurang betapa malas dan busynya aku. Actuallynya...Teringin sangat nak g layan kat Chillies tapi masa mencemburi kami. Chewaah...macam yang berhormat pulak dok kata sibuk nak g makan pun takde masa. Every weekend occupied dengan activities so tak sempat nak g Chillies.
Nak g layan laksa pun tak sempat. Sibuk sangat. Member yang suka makan laksa dengan aku takde sekarang ni...g melancong. So lama la lagi baru dapat layan laksa ni.
Rasa macam lama sangat tak makan nasi dagang. Fid kata nak masak nasi dagang. Tak tahu bila sebab dia pun ke bz an. Kalau dia nak masak nasi dagang kena ada ramai orang sebab kalau nak harap aku dengan Fid aje makan nanti tak habis pulak. Ej and atuk dia tak suka nasi dagang.
Yang aku dok cerita pasal makanan ni apsal pulak ek? Sebenarnya nak cerita pasal busy dan kemalasan. Sambil tu update kat korang berita terkini pasal fenfid.
Dua minggu lepas ada sesi makan makan club ronggeng kat Sentul. Gambar ada banyak tapi aku tak tepek lagi. Nanti nanti la kalau datang mood aku cerita. Last week pulak lepak kat KL aje sebab hari mengundi.
Fid first time mengundi. Aku pulak dulu mengundi kat PD tapi kali ni kat KL sebab tukar ikut alamat kat IC. Suasana sama aje...meriah. Peraih undi pun berhemah aje kat bilik gerakan masing masing.
Dalam malas malas aku, ada jugak benda yang aku rajin...aku rajin main scambles with friends tu. Ha ha ha. Bangun tidur aje cari handphone check kalau ada turn aku nak kena play. Lawak tul.
Dah la phone aku tu aku berebut dengan Zahra sekarang. Aku ada record video Zahra...dia dok asyik nak layan video muka dia sendiri. Boleh? Sampai aku malas nak layan aku lock phone tu. Kadang kadang it works kadang kadang dia nangis. Kena la on kan balik. And to make her sleep is so mencabar ok. Dok ingat dia dah nak lelap sekali dia boleh bangun ajak main ke..nak makan ke apa aje la alasan dia.
Cuaca kat KL ni tak menentu. Hari ni panas sangat aku dok minum air banyak. Kelmarin hujan sampai tanah runtuh kat KL ni. Jalan pun sesak kat beberapa tempat yang ada tanah runtuh tu. Bile cuaca tak menentu aje aku jadi seram sebab musim demam dan selesema cepat berleluasa.
Bila panas panas ni kan...tak lalu nak makan. Asyik minum air aje. Ni yang tak sabar nak ke Welly ni merasa musim sejuk kat sana.
Aku punya la busy kan  sampai TV pun tak sempat nak tengok. Aku minat citer Suits tapi dah takde dah citer tu. Tukar dengan smash. Tak tahu la dah tamat season ke tak tapi macam cerita tergantung takde ending.
Sekarang ni tak sabar nak tunggu lagi 2 weeks sebab nak cuti sekolah. Boleh la merehat kan otak. Badan tak rehat biler cuti ni sebab letih berjalan. Plannya nak ke Cherating dan singgah ke Stop Grab Go. Hopefully semua di permudahkan.
Kalau tak lalu nak makan, layan tosey pun ok. Aku suka tosey rawa macam ni. Ehhh masuk cerita makanan lagi. Ha ha ha.

Cuti sekolah nanti apa plan korang? Liz mesti busy dengan new venture dgn Duan tu. Ita busy dengan apa la gamaknya. Good luck to Lizduan...semoga berjalan dengan lancar dan berjaya dengan cemerlang.
Cuti sekolah, nko g mana Ita? Ejin tak yah tanya lah,...mesti dia jawab g Ofis. Ha ha ha. Apa kes weekend pun g ofiskan. Kena kerja keras untuk habiskan secepat yang mungkin.
Oklah...aku dah malas semula. Gambar banyak ambik tapi malas nak tepek kat sini. Kena motivasikan diri untuk tepek gambar gambar meletops tu sebelum semua jadi pekasam. Nanti mood dah mari aku update lagi...still kemalasan ni...leceh sungguh.

6 comments:

Liz Duan said...

Aku baca posting ko ni macam dengar ko cakap kat radio buruk tu ha..ha..ha..it is a fun posting kelakar macam org mabuk...food tetap meletop biar malas longlai gemalai kan?...semua food nampak sedap...erghhh lapar...

Liz Duan said...

lama tak makan durian wohhhhhh....as for tosei ...aku suka tosey masala..

fendifid said...

Liz, camne ruper tosey masala?

Ejin said...

aku baca posting nie masa bangun tido tadi ..terus segar mata aku lol ....and agree ngan liz - aku bayangkan fendi bercakap ala radio buruk dia tu lah!!!

Ejin said...

tapi semua food tu sedap mantap ...and calling out my name!!! yea lah ..aku jer yang tak cuti sekolah ...in fact aku jer lah yang masih bersekolah nie hahaha

fendifid said...

Aku terkena virus wechat. Masa menaip x perasan. Biler korang mention baru perasan. Lol.