Thursday, May 9, 2013

The Best of the Month-Aariz is now walking

Aloha...ok nampak nya kita dah ada masa dah ni...good sign tau! Ha..ha..sapa aje lah yang tak busy kan tapi kena curi masa...curi sikit ya Grace...TQ!

 I classify this as the BEST news of the month -- Aariz is walking on his own again...I said again because he did walked for a few days back in Dec then he stopped...i.e. he would only raise his butt if tehre is support for him to hold on to..kalau jalan sendiri tak nak.
Then last tuesday- Hari hol kat Kuantan- we brought him  to Taman Bandar and Duan has successfully forced him to walk on his own...

I have more details here: my-aariz-walks

Budak ni gayat sangat sampai hari ni pun tangan kat atas muka atas kepala while walking...entah apa pesen tah...ha..ha..Syukur ke hadrat Illahi...another blessing.Tq
You know I cant get enough with this boy...geram aje..kadang tengok dia macam fantastic four yg badan batu tu ha..ha..ha..sama dgn abah dia kan? Kesian jugak kat dia coz he is already 2 years 5 months tapi cakap tak boleh lagi...getting better lah..sikit sikit...slowly but surely..insyallah!
Tak lama lagi I think boleh bawak dia jalan more often...the truth is I hardly bawa dia jalan ...actually my style ni applies to all my boys...except for Afi because during Afi we didnt have a maid...mummy ni malas sikit opps....and I rasa baby better off kat rumah lah ikut their daily schedule...kalau kat luar semua tukar and they end up making tantrums...
Ok so alhamdulillah he is walking now... :)

3 comments:

Ejin said...

Well done aariz ...suka tgk dia jalan tapi tangan tepuk dahi tu ...hehehehe takpe slow slow ..he will do it at his own pace ...like our experience with adik ...different kids have different pace ...

Liz Duan said...

True ejin...

fendifid said...

Cayok la aariz. Biar dia slow and steady. Auka tengok akai tepuk dahi tu. comei.