Saturday, February 27, 2010

Murtabak - made simple



Feast your eyes on that kekawan ku sekelian hehehehe....aku buat sendiri tau ...aku tau le ramai yang meragui skill memasak aku (biler aku mention kat FB aku nak buat murtabak, pelbagai komen keluar, or should i say disbelief punya komen), sampaikan abang ngah sms petang nie tanya jadi ke aku buat murtabak sebab takde posting ...reason tak buat posting awal is that aku balik kampung, nak tangkap gambar my case study area utk presentation kat Penang 2 minggu lagi ...

anyway, aku teringin murtabak sebab angah punya posting le ..pastu plak tengok kat FB my fren (thanks Nahar) pasal dia buat murtabak ..so dapat lah ilham...


untuk inti, aku follow this one resipi dalam Majalah Rasa (tak sia2 aku beli ok) ...i use minced chicken (aku mince kan sendiri)...but the dough tu aku guna ...jeng jeng jeng ...


Instant pratha dough ...just tarik sana tarik sini sket ...masukkan inti, lipat ..and boleh digoreng ...aku goreng pakai minyak ghee lagi ...


It is so simple ..kalau aku boleh buat, am sure ramai org boleh buat better hahahaha ...sebab pakai dough instant nie, it is crispy on the outside, but moist and full of inti in the inside ...and sesuai dengan tema instant, aku makan dengan chicken curry dalam tin by Ayamas ...

 

Selamat mencuba ...hehehehe...

10 comments:

Liz Duan said...

mana aci pakai dough segera ni???

Liz Duan said...

looks yummy though!

Ejin said...

kah kah kah aci tak aci tu belakang kira ...yang penting aku buat murtabak :-)

fendifid said...

tak pernah tahu wujudnya dough instant tu...roti canai segera tahu la.

talking about murtabak segera ni...i thought you were talking about murtabak maggi.

Ejin said...

pratha dough tu canai dough instant le ...sama je, nama je glam sket...

ada ke murtabak maggie??? ngko nie, bila aku kata murtabak instant terus ingat maggie ...mentang2 le maggie tu instant

fendifid said...

ada mutabak maggi tu...very the simple and sedap. Nanti aku buat posting siap recipe lengkap.

zamreen said...

laaa baru tau boleh guna instant pratha tuk buat murtabak.

biasa i guna tu buat baked puff, sedap gak.

Ejin said...

hahaha i pun baru tau Reen ...

fido said...

laaa.... aku satu apa pun tak tau!!! kah kah kah!!!

Ejin said...

Fid - sekali sekala aku ke dapur and tunjuk skill beb ...semua teruja! (nada perasan kuar dah) LOL