Saturday, October 6, 2012

Aku Benci JEREBU

Sejak Jerebu melanda ni...entah tahun yang keberapa la ni kan...ramai orang jatuh sakit especially batuk dan asthma. Zara on and off batuk dan selesema. Sejak hospitalised sebelum raya hari tu sampai hari ni...dah berapa kali dah dia batuk. Asyik makan ubat je la Zara ni. Baru je minggu lepas g jumpa paed dia ambik ubat...pastu baik kejap...after few days...dah batuk balik. Suara dia pun dah serak...so aku decided jumpa paed lagi. Batuk dia not so bad tapi kekerapan tu yang tak berapa bagus. Selain dari ubat kami bagi Zara probiotiks dan scotts emulsion.

Aku rasa nak carut carut je kat sesapa yang suka sangat buat pembakaran terbuka sampai jerebu tak hilang hilang. GRRRRR.

Lepas jumpa paed...g pharmacy...angka giliran 2066...masa tu baru 2040... cross the road g Coffee Bean breakfast dulu.
Mommy kerja...EJ di paksa ikut sebab masa kat CBTL camne aku nak order sambil pegang Zara kan...nampak tak...plan nak ke CBTL since dari rumah...padahal masa jumpa paed aku sorang je boleh handle...kah kah kah. EJ sanggup tak nak ikut asalkan dia dapat tengok tv. Hampeh kan. So aku guna kuasa veto...bagi arahan suruh siap ikut...bukan tanya nak ikut ke tak.
Gambar blur sebab cahaya ...duduk tepi dinding kan. Zara kejap diri kejap duduk...tapi dia tak turun la ke bawah. tak berapa aman nak makan...tapi aku layan scone aje...so ok la ...sambil sambil tu suap sikit kat Zara.
Ej yang konon tak nak ikut...kelaparan katanya order chicken lasagne. Dia suap sikit kat Zara kan...Zara luah kan balik..bersepah sofa jadinya. Zara cuma makan nasi lemak...roti canai dan yang sewaktu dengannya. Kampung kan Zara ni. LOL.
Lamanya tak makan scone yang lembut sedap mantap ni. Sekali sekala teringin mesti layan...pastu terasa nikmatnya.

Lepas siap makan...g balik spital...ngam ngam no giliran aku...lepas ambik ubat dan bayar..terus balik. Ej dok nyanyi nak ke ampang point...aku malas nak layan...sebab leceh nak bawak Zara. Pastu masa jalan kat luar tu kan...nko boleh rasa udara yang nko sedut tu macam tepu. Kat dalam building rasa lega sikit.

%$#&?>@! to sesapa yang menyebabkan jerebu. Geram sungguh.

4 comments:

Liz Duan said...

That bad ke?sini alhamdulillah almost everdlyday ada brief downpour so clear sikit kot...ko ni kejab tasha kejab zara so undecided....aunty2 pening nak address ni....baik aje zara aka tasha duduk...good girl!

Ejin said...

aku pun benciiiiiiii jerebu...am stuck at home with Mr Adam sepanjang weekend coz takleh kuar rumah ...jerebu teruk here, walaupun ada hujan but it is still thick and unhealthy ...how am I suppose to do my medical check up this week???

fendifid said...

Kesian nko ejin. Wrong timing. Since nko nak g pun lambat lagi. Tunda je dulu med chk up tu.

Ejin said...

takleh tunda...all documents including medical check up perlu sampai di KPT by this Sunday ....now dah monday ...huhuhuhu