Monday, October 29, 2012

weekend di salon

ingat tak suatu ketika dulu yang anak anak buah aku nie semua botak? jenis tak berambut ....and kepala licin ajer dua dua nya ...Al sampai umur 2 tahun masih botak ...rambut halus ajer ....adik ok lagi coz banyak sket dari rambut Al ....


Al masa umur setahun lebih

adik masa dah dekat2 umur setahun

tapi sekarang dah ada rambut hahahaha ...itu pun baru a few times ajer gi salon untuk gunting rambut! Semalam adik aku soh bawak Al gi gunting rambut memandangkan aku ngan my mum gi salon ...my mum nak wash, cut and colour her hair .....aku plak peneman ajer ..tapi end up trim, wash and steam my hair .....so, Al pun gi gunting rambut lah ...his 3rd or 4th time gunting rambut di salon, and he is 5 years old! My dad kata sebab selama nie padang golf kat kepala tu luas sangat :-) tu yang jarang gi salon!

muka konon tak takut ...tapi when the cutting started, Al pegang tangan aku tak nak lepas lepas dah hahaha manja terlebih!

siap pejam mata tu!

siap dahhhhh

siap ajer dia gunting rambut, terus mintak aku belikan dia ice-cream! semalam kan panas, so aku layan kan ajer ....lagipun masa tu mak aku belum selesai lagi ....so kami tinggalkan ajer my mum kat salon, and the two of us gi Giant beli ice cream .....tapi macam biasa, beli terlebih ...macam2 flavours kitorang beli .... sampai rumah cecepat masuk kan dalam fridge ...Al suka lah coz banyak pilihan!


by the way, aku gi salon semalam baru tahu salon dah bertukar owner ....owner lama dah ikut laki dia pindah, so her assistant dulu beli salon from her ....and she is now in the process of renovating and re-decorating the place .......aku ngan mak aku biasa gak ngan this new owner, so malas dah nak tukar2 salon .....they already know my fav hair colour, my fav hair treatment cream ..and style apa mak aku nak semua ...so, we just stay put lah ....lagipun dekat ngan rumah aku ......

4 comments:

Liz Duan said...

suprisingly muka adik and also Al...sama aje dr kecik ek..

Ejin said...

yup, muka dorang berdua tak banyak berubah ....muka adik tu lately jer aku tengok macam muka "org besar" ..kalau tak macam rupa baby jer dia

fendifid said...

sungguh menjimatkan AL ni...tak perlu ke saloon selalu.

Ejin said...

Memang jimat! Adik pun baru 2 kali gi salon hehehe .... yang nie baru nak gi lagi for the third time ...