Monday, April 7, 2014

Sehari punya cerita.

Kenapa lately ni cam x takde semangat nak update blog? Agaknya kebz an kot. Kemalasan pun ye jugak. Kat office bz sangat sekarang. Nak baca whatsapp pun x sempat. Apa lagi nak bloggingkan. Sabar ye jutaan pembaca sekalian. Bila tak sibuk sangat aku tulislah entry nanti. Lol. Cam hebat je cam hebat je mukadimah. 

Ni nak cerita sehari dalam sejarah. Peristiwa yang berlaku sepanjang hari tadi. Busy sangat sampai kepenatan x hingat.

Ej dok nyanyi nak tengok movie ni entah dari last week kot. Semalam baru aku beli tiket. Murah kalau tengok show pagi kol 11. Berbaloi la membayar sebab citer ni best sangat. Zahra pakai baju 2 lapis. Tengok la perut dia tu. Ha ha ha. Bila layan movie yang boringnya bila nak beratur beli air dan makanan. Sokmo panjang berjela. Kaunter yang dibuka oun 2 aje lak tu. 
Selapas habis movie kami lunch kat reatoram mz kat kampung baru. Makanan kelantan. Masa sampai restoran tu dah kol 1.30 lauk banyak yang habis dah. Dapat ambik ayam kampung 2 ketul, sardin, ulam, budu, telur dadar dengan kuah lemak. Sedap makan sehingga teringat ingat. Selalunya ada ayam percik tapi dah kehabisan. Kerabu nangka pun licin. Xde rezeki. 
Takpe la kan. Next time boleh datang lagi layan makanan kelantan kat sini. Power. Untuk dessert kami ambik bubur kacang dengan pulut durian. Sedap sangat pukut durian tu. Bubur kacang cam x cukup santan sangat.

Lepas tu balik umah rehat. Bagi Zahra tidur petang. Tapi end up daddy dengan mommy yang ketiduran. Zahra dengan Ej tengok tv. Petang aku bangun kena mengangkut air untuk mandi petang. Susahkan bila air kena catu catu ni. Sabar je la.

Bila takde air ni nak senang makan kat luar. Tak tahu nak makan apa, aku ajak Fid layan laksa Sarawak kat 1 Utama. Ej suka aje dengar 1 Utama sebab dia nak layan cinnabon.



Meletops tak cinnibon ni. Aku tak tahu pun boleh order pecan yang size besar. Nampak orang yg beratur sebelum aku order, aku pun ikut la order 2 ketul sai besar ni. Meleleh air liur menatapnya.
Best la makan kat Kluang kopitiam ni. Sedap sedap foodnya.
Masa aku nak snap gambar fid dengan ej, ah moi ni pun sibuk jerit nak ambik gambar nak ambik gambar. Layannn. Posing gaya selfie kakak dia ajar.rambut tu baby sitter dia yang gunting. Stress tengok. 
Tujuan ke 1 utama kali ni. Selalunya datang for Chillis. Tukar selera la pulak kan. Sedap Laksa Sarawak ni. Hirup kuah tu sampai licin. 
Ej makan bubur ayam, order chee cheong fun utk zahra. French toast bersambal tu Fid share dengan aku. Sedap. 

Lepas dah kenyang menapak ke jusco beli soket pastu balik. Masing masing kekenyangan dan kehappyan sebab dapat makanan yang diidamkan. Balik rumah aku x sambung angkut air dah. Sebab esok patutnya ada air balik. 

Bosankan nak citer kisah dalam sehari. Agaknya sebab tu macam malas je kot nak buat posting? Alasan terbaek. Ha ha ha.

3 comments:

Ejin said...

Makanan favourite aku semua lol ....adoi teringat last visit yg jumpa korang ..we had almost the same menu kan ...cinnabon then laksa..and all that ...minus the roti sambal hahaha

fendifid said...

Masa gi sana memang dah firm decision nak layan laksa sarawak. X tengok pun menu lain. Ha ha ha. Best sangat.

Liz Duan said...

yeah...akku lah pembaca yg kesejuta tu..keles lah blog abang dgn akak ni ha..ha..ha..tasha comel sgt...diri sebelah captain americano..

boleh pulak baby sitter suka hati gunting rambut ni...masuk mata lah tu kot...ko pun..