Monday, December 3, 2012

Hot Banana Pancake & lain lain.

Jom cerita pasal makan dan makanan. Aku kepenatan...otak penat sebab macam macam benda kena fikir dan buat. Apakah? So hanya mampu nak pikir pasal makanan aje.
Hot Banana Pancake...yang terbaek...boleh di dapati di Decanter Bukit Damansara. RM7.50. Sosnya memang terbaek.
Lasagne...Fid suka lasagne ni...aku so so aje.
Ni favourite aku...cantonese style koay teow.
Yang ni lawak...namanya Volcano Choc Cake. Masa order dok expect choc cake tu tinggi macam kat Chillies...sekali datang ini mcam punya cenonet...entah camne nak jadi volcano? tapi rasanya sangat sedap. RM12.

Semalam, kami ke Banting sebab anak sedara aku bertunang dengan orang Jugra, Banting. Sampai sana tengah hari. Majlis bertunang kol 3pm. Kol 6pm sampai KL...terus ke rumah kawan kat Jalan Kelang Lama sebab aku nak hantar barang. Pastu malamnya singgah kat Mid Valley for dinner.

Taco.
Zara makan fries aje. Pastu bagi dia piring dengan sudu dia buat la hal sendiri tapi tetap kena awasi sebab sepantas kilat kita tak sedar, tangan dia masuk dalam makanan nanti.
Musang King. Masa kat Banting...macam pesta buah buahan...macam macam ada. Durian sepanjang jalan merata rata ada orang jual. Abang aku borong musang king ni...dapat discount price RM10 sekilo sebab beli banyak. Aku ambik la beberapa biji. Durian tembaga pun ada jugak. Kat KL pun banyak durian. Tapi tak pasti harga macam mana.

OK la...tu je cerita pasal makan. He he.

4 comments:

Liz Duan said...

adoi...i ahve not taken my breafast yet...sgt lapar tgk all you good food here...kueyteow tu my favourite jugek...sedap lagi melazati :)

Ejin said...

i am busy ..sampai ke tahap bawak Al gi opis ...and he even sat at the corner of my class masa aku mengajar just now ....so busy ...

fendifid said...

Bagus la Al...sebab tak ganggu. Kalau dapat kids yang tak duduk diam...susah di buatnya.

Ejin said...

ya lah ...dia duduk diam jer ..cuma jengah2 masa aku tunjuk slides to my students ....then balik dia tanya, mama, are you a teacher? heheheh