Sunday, December 9, 2012

Puding Roti aka Bread Butter Pudding

Puding roti aka bread butter pudding has been all time fav dessert aku. Nak buat sendiri tak pandai...tapi suka makan. Kalau makan buffet kat hotel selalu berharap...ada puding roti as 1 of the dessert menu. Baru baru ni...aku discovered yang bakery near my office ada jual puding roti ni. Aku tanya pudding roti ni comes with vanilla sauce tak...dia kata tak perlu sebab dia buat puding ni moist. Aku pun beli la 1 and shared with my office mate. Fid and EJ both of them kureng puding roti ni....tu yang aku belasah kat office masa tea time.
Sedap la pulak. Promo kat kengkawan...diorang pun suka. Sedap dan mantap.
Baru masak...panas lagi masa aku beli. Satanemmm.
Ni la bakery tu. Tempatnya kat Bukit Damansara...kat island area rumah kedai/office. Near to Chef & Brew. Roti roti kat bakery ni pun sedap sedap.
Menu masa tea time. Layan roti dengan flat white...memang mantap.
Last week kena gi kerja malam kol 9pm...member belanja makan kat Decanter. Feeling feeling Xmas pulak. Prelude katanya...ha ha ha. Sila la menjeles.
My vendor order chicken chop ni. Sedap katanya.
Aku ordered chiken picatta...bawah sekali ada kentang putar...pastu carrot and buncis. Atasnya ada chicken breast yang di grill garing. Atas sekali cheese yang di bakar atas kepingan turket ham. Makan dengan mushroom sauce or blackpepper sauce. Rasanya sangat la mantap da'bomb.
Dessert yang mengecewakan. Rupa pun tak mari. Banana peach crumble...indah pada nama...rasa so so aje.  Nyesal tak order hot banana pancake yang sedap mantap tu.
Ok...kita tutup entry kali ni dengan gambar penulis uang hensem dan slim layan steamboat jepun aka syabu syabu...entah betul ke tak ni diorang panggil syabu syabu. Sangat la sedap. Banyak choice of sayuran dan fishballs. Sorang rm30. Wajib pergi sini makan buffet steamboat yang berbaloi baloi. Sapa nak g...jom kita serbu ramai ramai steamboat jepun ni.

4 comments:

Ejin said...

Lama aku tak komen sebab muntah tak henti2 pas tengok gambar last tu! So very the perasan mamat tu

Ejin said...

Aku suka bread and butter jugak tapi takleh sama tahap ngan my cinta to pavlova, sticky dates pudding, etc ...

Liz Duan said...

aku suka jugak bread pudding...terkezut tgk fendu gi buffet jepang...mana sesuai utk ko yg karnivor

fendifid said...

ada daging...lamb dan chicken jugak...aku berani masuk sebab sumer masak...no raw raw.