Saturday, December 29, 2012

Hyde Park in London

Eh...tetiba je ada posting London lagi...boring...ha ha ha...apo nak di kato. Actually tadi I went out lepak teh tarik with my ex class mates...kalau tak keluar cerita London tak sah la kan. My classmates ada yang dah few times went back to London jalan jalan shopping dalam beberapa tahun kebelakangan ni. So kami bertukar tukar info especially pasal hotel, apartment etc etc

Tapikan...park takde dalam list perbincangan. Aku rasa kalau bukan sebab aku pergi untuk kerja...maybe aku pun tak akan jejak kaki kat Hyde Park ni. Maybe masa hanya di spend dalam tube, bas, jalan dan malls macam member aku.

Sebenarnya...kalau sesiapa yang suka nak posing kat tempat tempat yang cantik...wajib jejak kaki sekejap ke Park yang ada kat London ni...macam Hyde Park or Green Park. Gambar menanah mata...tak caya tengok sendiri.

Aku masa trip yang ni aku pakai boot tinggi yang berat...yang ada besi untuk ikat tali...yang akhirnya menyusahkan diri sendiri aje. Sebab ada besi...kat airport kena buka kasut masa scan check tu...boring betul. Pastu sebab berat...sakitnya la kaki berjalan. Nyesal tak sudah masa tu. Sebab tu la aku ke Park sekali aje...ha ha ha.
Lepas ni kalau nak travel...kena cari kasut yang ringan...yang tahan sejuk...ada ke? Hopefully ada.





Aku tak larat nak pergi ke tempat yang banyak swan tu...ni yang terhampir...asal ada swan...layan. Suka tengok swan ni...leka di buatnya.
Cafe kat hujung tu pun aku tak larat nak pergi...padahal teringin nak breakfast kat situ lagi. Lupakan saja...kaki dah sakit. Rasa nak buang aje kasut tu...dah la tapaknya licin. Aku nyaris jatuh twice masa hujan.


Dulu aku selalu snap photo swan kat jambatan tu la...macam jauh sangat rasanya. Zoom aje guna camera.


Tengok dari jauh aje...sakit kaki punya pasal. ha ha ha.




Nampak dekat tapi kena pusing...tu yang malas tu.

Snap photo pun asal ada. ha ha ha.

Winter Wonderland pun aku pergi sekali aje...tak larat nak berjalan sebenarnya. Geram dengan kasut hampeh tu.


warna berubah ubah ikut cahaya matahari dan awan...kalau takde awan...banyak la cahaya matahari...gambar jadi kuning.

kalau hari nak hujan....suasana jadi gelap coklat pulak.

Masa ni kan...rasa macam jauhnya office..padahal...depan tu je ha.
Hyde Park Corner...station tube yang paling hampir dengan Hard Rock Cafe. Tak jauh dari sini Green Park and Buckingham Palace. Okla...saje je nak mengomel...sayang pulak gambar kalau tak tepek kat sini nak buat apa lagi kan..tak kan nak print banyak banyak tu. Enjoy the picture tak? Layannnn.

5 comments:

Eat said...

Ikut rate kemalasan dan ke'berat'an kasut Fend time balik kampung nih.. rasanya third trip kita semua dpt tgk gambar postcard je kot???

Liz Duan said...

Mende ko tak campak aje n buy kasut kat sana...gumbira kan org ulang alik london

Ejin said...

Dah tau kasut macam tu, buang jer lah kat tasik tu ...macam takde duit beli yang lain ....ish ish ishhhh

Tapi view park sangat menyentuh memori ku huhuhuhu

fendifid said...

Aku kan hari hari ulang alik harrods je. X terpikir nak cari kasut. Takut mahal x mampu. Masa g oxford street sibuk cari barang2 tasha dgn misha aje.

Liz Duan said...

the very the father mithali :)