Wednesday, May 12, 2010

Perihal Melancong


Kita selalu sibuk melancong ke tempat orang sedang kan tempat sendiri pun tak cover betul betul. Tak caya tanya Ejin...banyak tempat kat kuching dia tak cover. Kak long pun baru baru ni je berjalan sikit kat Kuantan tu pi lawat tempat bersejarah. Kalau tak dia dok khatam shopping malls je kan. Enough said, aku pun tak berkecuali la kan. Aku rasa ramai lagi same konti dengan kiter.


Tengok photo ni. Masa aku kat London ada la pi Buckingham Palace. Dok bergambar dengan Askar berkuda ni. Ramai pelancong dok beratur nak bergambar dengan askar berkuda ni. Apa yang specialnya? Nak bukti dah pernah sampai ke Buckingham Palace...walaupun tak dapat masuk Palace tu. Bergambar dari luar je udah.

Padahal, kat KL pun ada similar Askar berkuda...dah berpuluh tahun duduk kat KL aku lalu je depan Istana Negara ni tak pernah pun berhenti snap photo. Selalunya nampak ramai pelancong asing je. Ada la bus pelancong bawak diorang ke situ. Makanya berphoto sangat la diorang kat situ sama seperti aku berphoto sakan kat Buckingham Palace macam photo atas tu.

Kawan aku kata new Istana tengah di bina. Jadi sementara Istana Negara ni masih tersergam Indah. Aku stop by masa lalu depan Istana tu untuk ambik few photo ni...buat kenang kenangan. Nak balik kampung di mana terletaknya Buckingham Palace tu...tak kesampaian lagi angan angan tu. Layannn.
Askar berkuda.


Pintu depan.

Askar berkuda dan pengawal.


Kawasan persekitaran pintu gate utama tu.


Lambang.


Gambar Istana Negara. Dapat ambik dari jauh saje.



Bukti I have been here. Kalau nanti aku bergambar kat Buckingham Palace tahun depan...takde la nak modal orang nak perli akukan. GGG.


Semangat melancong tengah membara ni. Apakah?

Angan angan adalah salam menggapai Impian.

14 comments:

Liz Duan said...

hoiii gambar lama tak yah tutup muka aku tu....spoiler betul...macam ustazah sgt aku nih whahahahahaha..
gambar baru ajer kalau boleh dielakkan lah...gitu !

Liz Duan said...

letak semula fend...hodoh la hitam gitu

fendifid said...

Kah kah kah.

Liz Duan said...

ok thank you...lawa mak:)

Ejin said...

alahhh rugi aku tak tengok yang first version (am I right?) ...nak gak tengok muka liz mcm ustazah!

Ejin said...

Well done Fend - hehehehe jadi lah pelancong di negara sendiri (aku pon tak pernah pi Istana Negara nie) ...

Liz Duan said...

cantik lagi istana negara kan? Promosi jer kurang..

Liz Duan said...

dia conteng ajer muka aku hitam...

Ejin said...

hehehehe ....macam muka wanted tak???

Liz Duan said...

tak nampak dah raut wajah aku yg ayu ni....dah serata ajer macam dayang senandung

fendifid said...

Kalau rambut nko hitam macam bontot kuda tu...tak payah la aku susah susah nak contengkan. GGG.
Ni karat ala manja.

Ejin said...

GGG ...berani ngko samakan rambut diva tu ngan ekor kuda ...aku dah terasa bahang dia nak sembur ngko dari kuantan tu GGG

Liz Duan said...

siut mmg samakn dgn ekor kuda...akak natural colour okays!!!!!!!! suci lagi menyucikan

Eat said...

Udahle gaduh pasal muka liz & ekor kuda tu.. tak larat aku gelak sorang2 ni..