Monday, May 31, 2010

Jeruk Buah Salak

My new favourite! Aku mula makan benda nie masa pi Penang last March ...masa tu beli sket jer ...tapi sedap nyer sampai termimpi2 ...so, masa kat sana this time round memang aku cari jeruk buah salak nie ...siap buat bekal masa kursus!

on the way to airport, our kind taxi driver tanya nak singgah beli jeruk ke assam ke etc etc ...aku mula2 kata takpe lah tapi my fren Zil kata dia nak singgah ...and taxi tu kata this place memang popular ngan jeruk buah pala and buah salak ....


jangan tanya aku kat mana ...coz aku tak tau kat mana sebenarnya! (p/s to fendu - taxi driver tu kata kat depan kedai nie ada gerai nasi dalca yang sedapppppppp...tapi aku lupa nama gerai dalca tu!)


kata nyer, yang special about this kedai jeruk is that dia guna gula pasir ...aku pun tak tau lah yang lain tu guna gula apa ....sebab assumekan selama nie jerk tak pakai gula ...hehehehe ...aku tak tamak, aku cuma amik setengah kilo jer buah salak ....bukan apa, sebab luggage aku dah penuh tahap disumbat2 pun takleh masuk dah ...yang nie aku ambik sket sebab tu jer yang muat kat backpack aku ....kalau tak berkilo2 aku angkut!


so happen, mak aku pun suka ...siap pesan kalau aku pi lagi, beli jeruk nie byk2 ...hehehehe

5 comments:

hazel said...

Ejin, buah ni kalau x jeruk pun sedap gak...pnh rasa x ?

fendifid said...

buah ni sape sembelit...sila la makan.

Ejin..kat chow kit berlambak...ask your bro/sister beli before balik ke Kuching.

Liz Duan said...

buah salak tak suka macam kelat kan...duan makan jugak...
buah pala akak tak suka ...makan seurat seurat ok lah

fendifid said...

liz...yang raw punya kekadang ada kelat. yang jeruk...manis

Ejin said...

aku makan jugak yang buah pala fresh tu ..tapi kelat tu yang ptong stim ...yang jeruk nie aku baru discover! sedapppppppp ....