Friday, May 14, 2010

Victory - Malaysia Boleh

posting ni di buat before Malaysia lawan China peringkat separuh akhir.
How do you plan to celebrate Malaysian Victory of qualifying to the final for Piala Thomas malam ni? Bak kata kain rentang tahun 1992 masa Malaysia won Piala Thomas yang terakhir tu...Sedangkan Tembok Cina lagikan runtuh...So hopefully malam ni Team Malaysia menang la ye lawan team China.

We all plan to celebrate dengan menonton movie cerita Robinhood. So I went to buy the ticket petang tadi...terus beli dinner sekali. Lepas beli ticket movie...singgah ke Strudel dulu.

Korang rajin rajin la datang sini...supaya cafe ni tersergam indah kat situ...at least sampai aku puas makan strudels. Sebab tak tahu kat mana lagi ada jual strudel.
Donut giant. Besar macam tapak tangan aku.

Punya la banyak lagi food aku tak try...sebab nak makan strudel puas puas dulu.

Tapau je..kotak dia kontot kan. Sebab nya aku sober hari ni...tak puyeng macam hari tu...that day aku terkejut and excited nampak strudel sampai lidah kelu nak bertanya apa apa...terus ordered 1 footlong. Rupanya hari ni biler aku tanya...boleh beli in slice...Rm6 per slice. Foot long harga Rm32. Yang promotion Rm29.90 and flavour of the month ialah apricot.


Sila la terliur. Satanemmmmm. Aku beli 2 slice je tapi satu tu tergerak sikit...nampak macam 3 lak.
Lepas beli strudel aku terus ke BBq Chicken...sebab EJ dah lama dok sebut nak makan lol pop dia tu. So aku pi tapau. Aku ni ikut pesan Arwah Abah aku...kalau bab makan dan pelajaran...jngan kedekut..so aku ni daddy mithali...tak nak la menghampakan Ej. Dia nak makan benda lol pop dia tu...layan kan aje. Asal jangan membazir sudah.
Sementara tunggu diorang siapkan food aku dapat air dalam gelas comel ni...complementary. Comel sesangat. Ok lah buat basah tekak.

Cuba tgk ayam yang saiznya comel je dalam kotak besar gedabak tu
Ni yang aku tapau for our dinner. Masa nak bayar aku terperasan...tak semahal yang selalu aku bayar...rupanya sebab tapau...tak payah drinks. Menmng kekadang harga drinks melampau kan. So lebih baik lepas ni makan tapau je...kalau nak dine in sangat..jangan order air.
Excellent idea ... ye tak?
ye la tu sangat...ha ha ha.
Tapi ada something yang buat aku frust and geram sesangat. Nko tengok chicken ni. Tak sama langsung dengan bbq chicken yang aku pernah makan kat Kajang dan Jusco Setiawangsa yang dah tutup tu. Macam langit dengan bumi...Musykil aku...kenapa ayam dia macam ni. Cuba korang tengok.
1) Size dia kecik. Selalunya aku makan bbq chicken ayam dia besar...ayam dia lembut dan garing di luar. Itu suppose to be the speciality sebab goreng guna 100% olive oil.
2) Tepung dia very different. Yang selalu aku makan...tepung crispy and halus. Bukan keras macam batu macam ni. Nko tengok pun tak tempting.
frust kan...lain kali tak nak pi dah yang branch kat sini. grrrrrr.

Macam ayam goreng kat pasar malam je rupanya.

Nasib baik ada strudel apple dan strudel strawberry ni yang buat dinner kami sungguh meletops. Tapi three of us prefer yang strawberry. Sebab filiing yang apple tu kureng rasanya. Tak sesedap filing apple pai kat Mc D.

Ok lah...jap lagi nak pi celebrate tgk movie...chow.

5 comments:

Liz Duan said...

Mega punya dinner...sedap lagi menyedapi

Eat said...

Lama dah tak pegi strudel's.. hmm.. yummy!

fendifid said...

punya la sakat makan...lepas tengok movie...ada orang claim lapar. Apakah?

Ejin said...

heaven nyer!!!! mcm nie punya makan, kalau tetiba kena makan maggie hari2 (refering to posting Nottingham ngko) mau ngko trauma ....kah kah kah

fendifid said...

2 hari je boleh survive makan maggi tu...masuk hari ke 3 dah muak