Monday, May 17, 2010

Dating yang murah.

Hari ni Fid cuti sebab semalam dah bertungkus lumus bekerja. So aku pun cuti la sekali. AL banyak nak kena clear. Sejak Ej tukar morning session, memang susah nak berdating macam dulu dulu. Tapi bak kata orang...hendak seribu daya tak hendak seribu dalih. Well plan...dapat jugak kami berdating walaupun berselang seli dengan beberapa tugas yang perlu di laksanakan.

Mula mula...paginya aku nak ke Menara Tan & Tan...nak return and cancel diners club punya card. Dapat masa apply metrojaya kad...since tak guna kad tu...aku return je. Sebab berat wallet je banyak kad ni. On the way singgah makan nasi lemak kat Kampung baru (on the way la sangatnya...GGG)
Kedai ni la yang aku nak bawak member pi hari tu tapi tutup.
Ayam masak merah meletops.
Lepas tu terus ke Ampang...visit Ayah Fida dan hantarkan lauk. Lepas tu terus ke damansara. Fid pulak nak settle few things. Baliknya singgah Carrefour sebab nak beli susu.

Susu ni sebab nak masak Cabornara. Ej ada party Hari guru kat sekolah agama...dia requested nak Cabornara. Ni antara barang barang yang diperlukan. Senang giler masak cabornara ni. Sume main campak je.

Kuah dah siap.

Fettucinne.
Sebelum ke sekolah agama, aku suruh Ej alas perut makan cabornara ni sikit. Dia komplen...macam kelakar je..karang kat sekolah nak makan ni lagi.
2 bungkus fettucine licin. Masa lepas dating, time fetch Ej balik, dia senyum ke telinga. Macam orang pi berniaga pastu barang jualan habis. Camtu la dia punya seronok. Masuk kereta je...terus cakap "thank you mummy...thank you daddy tolong buatkan cabornara". Fid floating terus.
Lepas drop Ej kat Sekolah Agama, Fid and I terus ke Wangsa Walk. Naik lift...straight ke Cinema. Movie takde pilihan sangat sebab Iron Man dan Robin Hood dah tengok...terpaksa la beli tiket The Fury Vengeance lakonan Brendan Fraser dengan Brooke Shield. Turn up...cerita komedy slaptic gilers... nak buat camne...layan je la...mana part boleh gelak...layan la gelak...part kelakar bodoh...kerut muka je la. Yang penting...dapat dating.
Keluar je dari cinema kami ke Hot & Roll. Makan crepe. Aku tersalah order untuk Fid...terorder paratta bread pulak.
Masa ni tak tahu lagi tersalah order.



Terkejut masa dapat cinonit je crepe apa ni? Aku dok tunjuk tunjuk gambar je masa order...rupanya salah. GGG
Habis je makan...dah just time untuk fetch EJ from school. Ordered crepe untuk EJ...sambil tu order 1 lagi untuk Fid.

yang ni sedap...beef pizza.




Ordered crispy chocolate and nuts...untuk EJ.
Aku menang happy sejak ada wangsa walk ni. Walaupun sekejap...sempat jugak kami berdating. Dulu masa Ej sekolah sessi petang..dia habis sekolah kol 6.30...so memang banyak masa la kan nak dating. Sekarang ni...sekolah agama petang...habis awal. Kol 5 dah habis. Adanya wangsa walk ni...nak dating tiada masalah. 5 minit je dah sampai ke wangsa walk.
Pastu yang paling best...hari ni dating murah je...parking Rm1. Nak makan fancy fancy pun tak sempat kan...layan crepe je. Lain kali kena layan fast food je...sebab nak cepat. Nak menambah seronok...aku tertinggal duit...so hari ni semua Fid bayar...seronok je dating kalau sume orang bayarkan. Ha ha ha. Layannn.

4 comments:

Liz Duan said...

ayam masak merah menakutkan minda aku...

by the way , i dont remember the last time i went out with duan without the boys....really that was ages....

Ejin said...

cam best ajer pratha yang Fid pegang tu ...

fendifid said...

pratha tu so so je...the crepe yang best.

Eat said...

pratha tu tak sedap sgt kalau savoury punya..
Kat shah alam sble ofis aku pun ada hot & roll ni. Crepe Choc Banana dia pun not bad jugak..