Thursday, May 20, 2010

Coffee Village - Dataran Pinggiran Putra

Dah lama dah dengar dan baca pasal restaurant Coffee Village yang terletak di Pinggiran Putra/Sg Merab ni. Cuma tak tahu direction aje macam mana nak ke sini. Zamreen pernah ajak aku, fid and lin ke sini tapi diorang pun tak sure directionnya. Cancel terus ke Sweet chat cafe.

Masa borak borak dengan office mate...dia ada mentioned yang dia baru je ke sini for lunch and terus aku tanyakan direction untuk ke sini. Pastu masa nak pergi ke sini pun siap roger roger member tu lagi. Akhirnya sampai jugak. Kami ke sini berlima.

Masa on the way salah sorang member aku perli aku dan sorang member lagi yang drive the car...sebab sanggup drive jauh jauh untuk mencari restaurant ni. Padahal dia duduk kat Bangi je dan tak pernah tahu pun pasal restaurant ni. Actually restaurant ni tak la jauh sangat from my office...10-15 minutes drive je. Pastu yang lawak tu...yang tukang perli tu la beria ia makan sampai berpeluh. Paling lawak...masa nak balik...dia sendiri yang cakap..."Boleh la repeat lagi". Apakah??? Something different about this place ialah sebelah restaurant ni ada kolam pancing ikan. Kadang kadang ada orang dengan office attire dok layan memancing kat sini. Masa kami lunch tadi...panas giles...tak tahu la camne orang sanggup berpanas untuk memancing.

Kat sini ada set lunch yang berharga RM8. Ada 3 pilihan aje. Ikan merah masak asam pedas, kari ayam atau kari kambing. Set ni come with sayur campur, timun dan sambal belacan dan air sirap limau. Sume meletops. Sedap sedap. My preference...kari kambing. Mantap. Asam pedas dan kari ayam pun sedap juga. Berbaloi la kalau ambil set ni.
Kalau rasa nak try makanan lain pun ada juga from a la carte selection. Western food aku tak sure, only malam saje or siang pun boleh order.

Kari kambing yang meletops. Kalau makan dengan roti benggali...satanemm.

Nampak sedap je kan kuah kari tu. Makan dengan roti jala...fuh...heaven. Tak sabar nak repeat lagi ke sini.
Ok...Reen and few members ada mintak direction...so Aku explain la sikit kat sini...hopefully takde yang sesat. There are 2 options.
1) Ikut from Putrajaya/Alamanda. Highway sebelah Alamanda from KL/Serdang going towards Cyberjaya. Alamanda sebelah kanan...terus je ikut highway tu...exit ke Kajang. Terus...restaurant tu sebelah Kanan. Kena U turn untuk masuk ke restaurant ni.
2) From Bangi/Pusat latihan Bank Bank...macam CIMB, Maybank, Public Bank...terus ke arah sungai Merab. Akan jumpa beberapa traffic light...terus sampai simpang 4. Ada Tangki air besar kat belah kanan...tulis PPUM ke apa ntah la....kat simpang 4 tu...masuk kanan....terus saje...ikut jalan kampung...sampai jumpa roundabout. Ambik ke kanan dan terus je ikut jalan kampung tu. Sebelum jalan kampung tu bersambung dengan Highway ke Putrajaya...belah kiri boleh jumpa restaurant ni.
Apa lagi....serbuuuuuuu.




2 comments:

Liz Duan said...

tempat nampak macam cool!

fendifid said...

sesekali nak tukar angin lunch kat sini memang ok sangat.