Tuesday, May 11, 2010

Soto Berlada

Few weeks back...Reen ada email aku bagi info pasal satu warung ni kat Jalan Jelatek Keramat. 5 minit drive from my house. In fact dah beratus kali lalu kat depan warung ni...cuma tak pernah pi makan je kat situ. Masalah parking sebab kedai ni betul betul tepi jalan. Masa email tu Reen siap pesan suruh pi try sedap ke tak Soto kat warung ni. Namanya Soto Berlada.
Tadi lepas pi jusco beli groceries, I decided to give it a try. Orang punya la ramai. Kereta pun banyak and memang susah nak parking. Aku park jauh sikit pastu menapak la sikit.
Kat warung ni selain soto, ada mi kari, nasi ayam, mee jawa dan nasi lemak. Tak dapek la aku nak mentry semuanya kan. Ej dan Fid tak ikut...sebab diorang dah dinner makan kenny rogers. Since aku sorang je...aku decided to try Soto.

Kicap penyedap untuk Soto.


Walaupun ada banyak jenis makanan, tapi kiri kanan belakang aku sume dok makan soto...macam dah pesta soto pulak. Bezanya ...ada yang ambik mi, bihun or nasi impit.

Aku layan soto nasi impit. Sedap. Not the best soto I have tasted tapi berbaloi la dengan harganya. Berpatutan. Soto dan Teh tarik Rm5 je. Kuah supnya pekat dan ayam pun banyak. Bergedil pun sedap. Harus di repeat lagi.

Tengok kereta bersusun park tepi jalan. Layann.

3 comments:

Liz Duan said...

i like soto--tapi jarang jumpe

Ejin said...

me too ...aku belajar makan soto masa A Levels dulu ...hehehe tapi susah nar jumpa yang menepati citarasa diva aku nie :-)

fendifid said...

actually soto banyak tempat ada jual...tapi mostly rasa macam sup biasa. Soto ni ada special rempah khas patutnya. Pastu tak banyak tempat buat bergedil yang sedap.