Sunday, May 30, 2010

Kembara di Penang

Posting yang hampir2 basi ...sebelum aku bercuti panjang, baik aku buat ..kang aku lupa plak ...(by the way, esok aku balik kampung sempena Gawai, akan jumpa sedara mara, jalan2, lepak2 and mungkin lupa nak bukak laptop or buat posting ...jgn mare yea!)

Back to the story, masa last day aku kat Penang ari tu, kami ada aktiviti kembara ...and like any other similar courses, aktiviti nie kira aktiviti wajib ....aku cukup dread nak pi kembara nie coz from experince dulu2 mmg payah and meletihkan ...dulu, kena turun naik bukit, masuk sungai, ada lintah pacat segala macam lah ....all in the name of untuk membina semangat kekitaan sesama ahli pasukan ....

but this time round, the kembara was fun ...sebab nyer kami kan dapat layanan istimewa ...kembara pun guna trail yang biasa2 ..takde lah yang mencabar sangat ..paling mencabar pun masa turun naik batu curam tepi pantai ...or naik that steep hill jer ...very lame compared to aktiviti kembara aku sebelum nie!

The views were magnificient ...masa nie dibenarkan bawak kamera ..so, here are some of my photos ...


Haslina - very beriya-iya nak mulakan kembara ....



nice sea views ...Pantai Pasir Panjang, Balik Pulau



group photos masa berhenti rehat ...




and my groupmates (Kumpulan 1) after completing the jungle tracking excercise ....


and masa balik ke Camp tu, kitorang balik ikut jalan raya ...best kan? tak mencabar gitu ...kalau undergrad punya course, according to the jurulatih, diorang akan kembara 2-3 jam turun naik bukit, and kena cari jalan sendiri berpandukan map and tanda2 yang ditinggalkan (kami just menonong jalan ikut jurulatih jer!) and diorang balik ke Camp melalui laut secara berakit ..hehehehe ...



penat ...tapi oklah ...boleh dikategorikan sebagai fun :-)

3 comments:

Liz Duan said...

penat nya berjalan tengah panas tu!

fendifid said...

macam fun fun je

Ejin said...

tak le panas sangat ..bertolak kol 10 pagi ...laess than an hour dah siap ...fun jugak ...