Tuesday, May 4, 2010

Berjalan-jalan di Kuching Waterfront

Last weekend aku sibuk ...ingat nak buat kerja ajer since my brother was here ..and he is taking care of the kids ..alih2 petang tu diorang ajak aku kuar rumah ...bukan apa, he cannot managed to layan kedua-dua budak nakal tu on his own ..and nak drive lagi etc etc ...so aku pun ikut le, and kitorang ajak my mum sekali...alasan, ada org pegang adik masa dalam kereta ...sebab Al akan dok ngan aku ....punya lah kan ...mcm nak travel jauh! My dad tak nak ikut sebab dia kata nak tengok tv tanpa gangguan hehehe dia geram sebab always kena mengalah ngan cucu-cucu yang memanjang tengok kartun!


Dah lama aku tak jejalan kat waterfront ...last time was i think 2007 or 2008 dulu ...kah kah kah berkurun beb! Banyak le benda2 baru kat situ ....masa kitorang sampai tu baru lepas ujan ..and org tak ramai ....anak2 buah aku seronok kan main ....and dua2 berebut nak pi ngan aku :-)



Even Airell pun menunjukkan bakat berjalan dia ...masalah dia satu jer...nak jalan tanpa dipegang pastu bler dipegang nak merajuk ...siap nak duduk kat pavement!!! nasib baik ada mak aku ....


Alistair laju jer berjalan ...cuma stop biler dia nampak ada boat ..or cruise ship tu lalu ....petang tu plak ada 3 boat panjang practice utk boat race kat situ ...suka Al tengok!




Malam tu semua letih .....cepat jer budak2 tu tido ....aunty ngan nenek diorang pun letih yang amat kah kah kah ..and geram sebab tak sempat shopping kat kedai kain depan tu ...hehehehe motif utama!

3 comments:

fendifid said...

Best jalan kat waterfront tu malam malam...pastu singgah makan laksa sarawak.

Liz Duan said...

nice place

Ejin said...

mai le sini Liz ...hehehehe ...