Wednesday, May 19, 2010

Over budget (again!!!!)

Aku kan kena attend kursus minggu nie ...in fact by the time posting nie keluar, I will already be in Penang. It was rather short notice lah ...I got the email last thursday kata kena attend kursus thursday minggu nie (tapi rabu kena pi Penang dah) ..and disertakan senarai2 barang yang perlu disediakan ....antaranya:

baju kurung putih (plain) and kain hitam/gelap
kasut hitam (sandal tidak dibenarkan)
tudung/selendang
kasut sukan
pakaian sukan (baju-T lengan panjang)
telekong
(dan sebagai nya - panjang list tu)


So, aku yang sememangnya pi opis pakai slack n blouse ...or pakai baju kurung (kalau kena attend meeting) nie memang takde baju plain putih ...apa lagi, aku beli lah baju kurung budak sekolah menengah ...aaahhh ambik ngko! beli 3 pasang terus ...utk ambik baju putih tu ajer ...tapi mak aku kena alter sebab panjang bebenar!!! Pastu baju lengan panjang aku yang ada kat rumah semua nyer "agak ketat" ...yang nie sah2 nak yang longgar2 ajer ..aku pun beli lah plak baju2 utk sukan dan kembara ...and beli lah tudung jugak ...dah berapa dah RM dibelanjakan di situ ....

kasut sukan ...aku guna yang lama ...socks aku ada byk ...so takyah beli ...telekong etc semua ada ...selendang pun ada yang warna itam ...all these tak guna duit (jimat le sket!) ...then kasut plak aku nie jenis suka pakai wedges, or heels yang sling back or peeped toe ...yang cover kaki terus tu mmg aku tak minat ..tapi kat rumah ada lah satu ankle boots aku ...masih baru lagi sebab aku jarang pakai ...aku beli sebab nampak kasut tu cantik (tapi jarang guna!) ...so tak yah beli kasut ...


hahahaha that's what I think last night ....tadi pi Wisma Seberkas ngan Haslina (yang mencari beg) aku pi kedai BATA ...sebab kasut BATA comfy tau ....murah jer lah RM50 or less ..malang nyer takde saiz aku!!! semua yang aku try tu mmg longgar ...alih2 Bemen suggest pi check out Hush Puppies hehehehe ...just opposite jer from BATA (Note: aku avoid looking at that direction masa mula2 sampai Wisma Seberkas tadi!)

and guess what ..the first kasut yang aku try ...terus muat!!! and ngam sangat plak tu sebab (1) muat, and (2) menepat speksifikasi yang ditetapkan i.e. itam & cover the whole kaki ....takde fikir2 panjang ...terus beli ...teruk punya perangai!


 **** cantik kan? bukan stakat berjalan, berlari pun boleh kalau pakai flat cam nie****

dan masih tak sedar diri sebab beli selipar jugak kat situ ....sebab RM15 ajer ...kalau tak beli atas belian it is RM39 ...kah kah kah ...elok aku punya reasoning! So, here's my new eco-friendly flip-flop...purple gitu ...


so, again aku terover budget ....mmg over terover over nya....tapi ati puas ....tak tau nak kata apa dah ..penyakit nie susah disembuhkan! hehehehe ...

guys - i will be out of circulation till Monday depan tau, so jgn terkejut plak kalau aku dah beremel ngan korang minggu nie ..and pesanan penaja: korang rajin2 le update blog, kang bersawang plak! Byeeee ...

5 comments:

fendifid said...

kalau buat posting pun nko tak leh baca...ha ha ha

Liz Duan said...

tak pe asal menang memakai.......
aku pun pelik lah baju baju putih kain hitam ni...dulu before fly my BTN course tu tak pulak kena gitu pakai baju kurung lah tapi tak lah taik cicak...

tak pelah experience...

Liz Duan said...

i cant imagine kalau aku ekna pergi benda benda gini sekarang....trauma 44 hari...

fendifid said...

aku ok lagi...asalkan basic facilities ada.

Eat said...

ejin, kenapa pulak kena pakai baju kurung putih? BTN dulu kita kena pakai baju putih ke? x ingat aku dah??