Wednesday, May 19, 2010

Terubok Masin @ Pasar Satok

Tadi aku, Haslina & Bemen melencong ke Pasar Satok after our grade endorsement meeting...Haslina nak bawak for her friends yang kat Penang ...since dah nak pi Penang esok pagi, maka today was our only time to go le ....plak tu byk lagi barang2 yang kami belum beli!!!

Sampai2 kat Pasat Satok tu, haruslah posing dulu ...Bemen lari dari pandangan sebab malas nak jadi model aku ari nie .....


biasa nyer kitorang masuk ke dalam pasar tu utk beli ....tapi today we just bought it kat this stall just outside pintu gerbang tu ....sama jer pun ...



size as usual berbeza2 ..the biggest harga RM18 ...kalau beli banyak kata nyer RM 10 sekor ...aku beli 2 tadi - utk my mum. Mak aku suka ikan trubok masin nie ...either steamed or goreng crunchy ...tapi dia jarang pi pasar nie ...so, since dah datang tu aku ambik le 2 ekor ...


yang kecik sekali RM7 seekor - but again kalau beli byk boleh kurang....tapi aku prefer yang ikan besar tu ...more lemak, tulang pun besar- senang nampak (tak tercekik!) ...


telur ikan masin pun ada ...aku tak tanya harga sebab aku tak makan benda nie :-)


and servis pun baik kat sini ...kalau macam Haslina yang nak bawak ikan masin nie menyeberangi Laut Cina Selatan, menaiki pesawat etc etc ...org tu akan bungkuskan elok elok ....very convenient! Sebab tu kalau kat Kuching Airport, akan nampak ramai org bawak bungkusan2 yang ber"handle" kan plastik mcm nie ....bawak ikan terubok masin le tuh!


***nasib baik ada Haslina yang sudi jadi model ntuk menayangkan kotak ikan masin ***

P/S Fend, aku tau ngko punya stok ikan masin trubok nie dah abis ...nanti lah aku bawak kan ...perhaps in Julai kot ...sabar2 lah menanti :-)

6 comments:

fendifid said...

Telur ikan terubuk masin tu...ramai peminat tu sebenarnya but susah nak dapat kat sini.
Aku tak pernah lak try.

Ejin said...

ngko nak try ke? nanti remind me kalau aku nak ke KL nanti ....

zamreen said...

ejin: i nak jugak terubok masin! TQ.

Liz Duan said...

make it 3 for me as well ok Jin...bau terubuk lah kau !

fendifid said...

kah kah kah...boleh datang Kl berniaga.

Eat said...

Telur ikan terubuk tu nampak mengancam gile..