Thursday, May 6, 2010

Tak suka boleh jadi suka sangat.

Korang selalu makan breakfast or suka skip skip breakfast pastu terus lunch. Kadang kadang konon nak diet tak nak makan breakfast tapi masa lunch...melantak 2 pinggan nasi tambah.Aku pulak ikut keadaan la. Kalau lapar makan breakfast...tak lapar...minum je pastu terus lunch. Tapi kalau saturday ada nasi lemak sotongkan...mana bisa mau skip skip breakfast. Nak tahu lebih lanjut pasal kesihatan, makanan berkhasiat for breakfast and what not...sila la layan blog pakar pemakanan kan...bukan blog vogue lagi happening ni. Salah konti. he he he.

Pastu biler breakfast, amat jarang sangat sangat aku layan roti canai. Sebab itu kira last choice la. Susah sebenarnya nak dapat roti canai yang sedap...garing diluar lembut di dalam. Yang keras macam lempeng Ejin masak...banyak la....lariiiiii. Ejin ada masak lempeng ke?

Pastu kuah pulak...kekadang ada yang masam, ada yang cair. Tekak aku kan manja...layan kan aje. Orang kata penat bekerja (penat la sangat...he he he) layan kan tekak dan perut untuk menyenangkan hati...ha ha ha...GGG

Tapi kat bangi from Pusat Latihan bank bank tu...on the way to sungai merab...kat traffic light yang jalan nak ke putrajaya tu...ada gerai roti canai tampal terbaik pernah aku rasa. Kat gerai ni...ada share dengan orang jual nasi kerabu, nasi dagang dan masakan kelantan yang lain. Dulu je aku pernah tapau nasi kerabu dengan nasi dagang untuk kakak aku. Kalau aku ke sini...wajib order roti canai tampal.
Nko tengok gambar je dah tahu kegaringan roti tampal ini. Rasanya...meletops.
Layan pulak dengan kari daging. Duan kalau tengok kari ni...pengsan dia. Minyak berladung. Kalau banyak sangat minyak tu...buang kan aje. Kalau lapar sangat...bismillah...telan.

Roti canai comes with kuah dal. Tapi aku selalu mintak kuah sardin. Kena la tambah 50 sen. Dah tekak manja katanya. Nak yang sedap aje. Balik umah timbang berat...pengsan. Tiba tiba tak ingat kat mana dok simpan penimbang tu. Lalu kat shopping malls asal ada je penimbang tu...biler EJ mintak syiling nak timbang...aku cakap syiling takde...motip?
Sebenarnya mesin penimbang tu selalu rosak...di programkan ayat ni je..."Anda sebenarnya Gemuk". Tak caya? Pi la try kalau terserempak mesin tu. GGG.


5 comments:

Liz Duan said...

aku suka roti canai dari nasi lemak for breakfast tapi kalau tempat biasa i go for tosei...adib pun makan tosei...tempat tak biasa tengok tempat...sebab kadang tosei masam sgt cam kureng...
Duan capati...

fendifid said...

aku pun prefer tosey...esp kuah kelapa tu...satanem.

Ejin said...

aku suka roti canai ...tapi nak marah nie, sebab apa kes kaitkan aku ngan lempeng keras ...tolong sket yea ...aku terrer buat lempeng and menu baru "lempang" ...heheheh

Ejin said...

penimbang tu mmg embarassing ...aku pernah dengar "you are fat" coming out from machine tu masa ada satu minah nie dok menimbang diri ... ramai plak tu org dengar heheheh

fendifid said...

Ejin...komen tak leh bla...cuba la buat lempeng tepek kat sini...ha ha ha.

Yang scale kat shopping malls tu...ada yang script dia Anda sangat Gemuk...pastu all the lights blinking like alarming you of something that you have already known. Can you imagine camne the feeling of the person standing on the scale tu? If I was the person...I would have not step on the scale at the first place. Even if too desire to embarrass myself...I would have done it masa takde orang kat area scale tu. Kalau masa tu blog ni dah wujud sah sah jadi special posting. GGG