Wednesday, May 26, 2010

Aku terbang bebas ....

Akhirnya....aku terbang bebas!!!! hehehehe aku berjaya mengatasi fobia gayat aku dengan melakukan aktiviti flying fox masa kursus minggu lepas ...and it was great!!!! sungguh tak ku sangka-sangka ....bagi yang tak tau flying fox tu apa ....nie dia gambar nyer...sori yea, gambar nie aku ambik kat internet sebab kami tak dibenarkan guna/bawak camera semasa menjalankan aktiviti dalam kem ....

(sekadar gambar hiasan: itu bukan bontot aku!)

mula mula bila dapat tau ada aktiviti nie mmg aku seronok ...sebab teringin nak buat flying fox - yea lah, biler lagi kan....kalau ronggeng pun bukan aku nak buat aktiviti sebegini, selalu nyer aktiviti shopping ajer ...so, was so determined to do it ...then sampai kat menara tu aku lemah semangat ...tinggi weiiiii ...40 kaki ketinggian tower tu ...and guess what, aku lah peserta wanita pertama yang turun ari tu ...menggeletar kepala lutut ...suara pun menggeletar ...kah kah kah now baru aku kata lawak ..masa nak terjun tu mcm trajis sungguh ..tak caya tanya Haslina ...she was behind me masa tu ...mmg suara menggeletar tahap cipan!

Tapi. aku terbang jugak! and it was AWESOME!!!!! should try it ....very liberating rasanya ....bebas terbang with a very high speed! and tepukan my fellow coursemates was so awesome too .....very bersemangat ...

(photo: cilok from internet - tiada gambar sebenar)


kalau ditanya if i want to do it again ....my aswer will be YES ...it was a great fun! so, next on my list now is abseiling ....bila le agak nyer yea?

9 comments:

fendifid said...

Tetiba je cam semangat nak jadi adventerous sikit. Sungguh tak di sangka. Too bad takde your own photo. Nanti pi Sunway lagoon boleh buat lagi...kat sana ada.

Liz Duan said...

akak mintak di excuse kan dari activity ni boleh?

Ejin said...

hahahaha ...terus aku teringat jeritan "aku nak balikkkkkkkk" dari Liz masa naik bot kat PD ...

fendifid said...

ye la..tak angkat kepala langsung.

Ejin said...

trajis betul jeritan tu, tapi sampai sekarang masih segar di ingatan adik beradik!

Liz Duan said...

suka sangat lah kalau nak cite kisah pd tu....sib baik naik flight tu tak nampak luar kalau dak....mmg dlm negara jer lah aku

fido said...

laa.... bukan bon2 ko ker??? aku bru nk puji melambung!! ahaks!!!!

Ejin said...

hahahaha ...bon2 aku kena censored lah Fid ...

Liz Duan said...

bukan ke bon bon tu kite referred to the upper part?????