Friday, January 18, 2013

Dinner @ Hokkaido

Topik favourite as always is about food ...and kalau jumpa2 pun, harus ada food ..it is something that  we (tak kan aku jer yang looking forward to food) are looking forward to .....tambah pulak keluar ngan abang ngah kan, so food should feature prominently in the agenda!

Malam tu dinner kat Hokkaido ...plan asal was Bangsar Seafood, tapi earlier in the month Liz sms bagitau tempat tu dah tutup ...maka plan malam tu dipindahkan ke sini ....check out the food:

ketam telur asin ...satu lagi ketam black pepper (tak ambik gambar)

lala masak sweet and sour - i suka yang nie ...nice but a tad spicy!

pau yang gebu ....untuk makan lala sweet sour tu ....ingatkan pau kecik, tapi gedabak jugak ...ended up di tapau balik with the lala hehehehe ...tapi dont worry coz tak dibazirkan pun ...licin jugak malam tu masa kat apartment!

gambar food lain takde kat camera aku - mungkin Fendu ada snap kot guna camera canggih dia ...and now that I think of it, ada group photo jugak kat camera canggih fendu malam tu ..and I am guessing dia tak download to the laptop lagi  ...kan kan kan ......

anyway, food lain malam tu includes siput sedut masak spicy (memang sedap) ...lala masak ginger ...ikan siakap steam ...telur ikan goreng ...ada lagi ke? tak rasa nya ...yang penting, LICIN!!! semua selera naga hahahaha ......

Fend and Gon sedang memilih menu ...

some of the seafood available at Hokkaido


Duan cam geram tengok aku ngan Fend pilih siput sedut instead of all these other exotic siput hahaha ....aku geli tengok dia punya cengkerang yang besar sebenarnya ....

Ni dorang tunjuk set2 dish in case the customer wants to know what ingredients combo yang dorang order

see, licin segala nya hahahaha and Liz dah ngantuk sebab kekenyangan :-)

5 comments:

Liz Duan said...

Heii...first and foremost that header pic is soooooo awesome. very nice...

It was another great start of the year...
Mana gambar2 lauk penuh meja macam nak makan 44 orang tu?

By the way...aku bukan ngantuk lah ...aku ketumbit kan....itu habis besar boleh buka my fish eyes hu..hu

Ejin said...

Kan??? I love that pic so much!!! semua looks happy ..bukan senang nak kumpul ramai2 and INGAT untuk bergambar kalau dah jumpa ...and Kudos to Mat Dib for the great picture ..mat Dib yang snap gambar tu :-)

Ejin said...

lauk pauk penuh meja and group photo masa kat Hokkaido ada dalam camera canggih fendu ...aku sibuk makan and takde guna camera aku untuk ambik gambar ...kena tunggu abang ngah download dulu from his camera le tu

fendifid said...

Kenapa kita x order lobster? Basically kat sini mcm mcm makanan laut ada tapi byk aku tak makan. Sebab tu utk aku g sharin low ke...bangsar village ke...same je kisahnya asyik order benda yg sama. Tapi ketam bunga lagi sedap la kan.

Liz Duan said...

Fendi cepat buat posting food lagi on Hokkaido...
kawan aku dgr aku sebut Hokkaido..."ko nak gi jepun ke?"..ha..ha..