Wednesday, January 9, 2013

Outing kat Bangsar

Dah pagi ni aku tak tidur lagi...Zara demam...and Office called ada urgent issue. Tak leh nak tidur aku buat posting. Gambar taken last weekend masa outing kat Bangsar. Sebelum ke Bangsar, kami ke Kepong sebab Fid nak tahu jalan ke HQ. Nanti ada meeting ke apa senang dia nak ke sana. Tempat baru jalan pun tak familiar senang nak sesat. Lepas dah jumpa HQ dah get familiar with the road kami terus ke Bangsar Village. Aku nak bawa Fid and EJ to try kat tempat yang dulu aku nampak ada dessert mengancam.
This place namanya BBQ Barn and attach to Ben something something...you can order food from both. Same management. Zara yang susah sangat nak capture photo dia pandang camera.
See...dia sibuk dengan benda lain walaupun aku dok panggil panggil nama dia.

Ej ordered macaroni and cheese. Zara boleh share sikit the food.
Fid makan Sirloin steak.

Mine...lamb.

Both the lamb and steak tu sedap bangat.
They dont have pavlova...mango lychee longan pudding. They have lemon meringue tapi tak order. Fid je yang suka tu tapi dia dah full.
Blackforest cake...ada 7 layer...sedap mantap. Sangat sangat sedap.

Rocky road choc mousse...Ej yang order ni. Nampak tak tangan Zara yang tak sabar sabar...dia nak pegang semua benda. Zara suka both dessert ni. Aku prefer the cake. Yang mousse ni cepat muak la. Antara dessert lain yang ada...bread pudding...apple crumble...cheesecakes dan banyak lagi.
Siap kena pegang pipi nak suruh dia pandang camera. Generally harga food kat sini mahal esp yang BBQ barn punya food. Steak sumer ikut berat daging. Kalau nak datang sini setahun sekali kot. Unless nak bawak orang nak try food kat sini boleh la. Kalau saje saje nak dining...kena order from Ben la kot...tak mahal sangat. Tapi puas hati aku dapat makan cake 7 layer tu sebab biler tengok berlapis lapis...teringat cake kat Harrods tu. Ejin datang weekend aje...tak sempat nak cover dessert place kot. Layan gambar aje la. he he
Lepas dah kenyang...gi shopping. Fid and EJ dengan hasil tangkapan. Tak sangka tempat kecik macam ni pun they can shopping meletops punya. Fid fall in love with some boutiques here. EJ pulak beli bag lagi. Masa masuk aku tengok harga terkedu kejap...rasa cam ruginya tak beli masa kat Airport Changi...pastu we were told ada sale 50%. Terus sambar....seronok meloncat EJ.
Lepas tu singgah Aeon Setiawangsa untuk beli groceries. Lapar...singgah makan kat Johnnys pulak. Zara suka makan kat sini...hirup soup...makan crabstick.
Tu mulut Zara dok sebut Nak nak nak nak...40 kali. Selagi tak habis dia sebut nak nak nak nak...sampai dia dapat.
For me...sesekali layan steamboat...ok. Yang Johnnys ni la sebab ala cart. Kalau buffet mesti rugi bawak aku sebab aku tak makan banyak...aku kan diet. LOL.

3 comments:

Ejin said...

diet lah sangat! ngan 7 layer cake lah, ngan lamb dish lah ...puiiiitttt

Ejin said...

Tasha makin cute! Suka her outfit ...hehehe siap kena pegang pipi tu! Tasha mesti tak larat nak layan daddy tangkap gambar dah tu ...there's more to life than bergambar kata Tasha agaknya lol

Liz Duan said...

1. cake tu nampak better sini --apa kata tapau bawak ke apartment/condo nanti--kan ejin kan ...buat mata puss in boot
2. Bag misha tu tak nampok lah duk dalam paper bag..
3. Tasha is so comel...hari tu brief meeting dgn dia ...dia cenggang cenggang aje tgk aunty liz ambushed toilet