Wednesday, September 22, 2010

Barbeque malam raya

aku punya raya selalu lain dari yang lain ...maklumlah, aku nie kan sorang2 jer celebrate raya kat rumah aku ...so, secara tradisinyer, since a few years back, we all akan buat family barbeque ...this year, we all buat pada malam raya itself ....agaknyer masa org lain dok masak lemang, famili aku sibuk barbeque :-)

we all balik kampung that thursday ...sampai kat kampung petang ...weather plak not good ....before masuk cerita barbeque kan ...kiter tengok apa these city kids bawak on this trip ...hehehe


ambik ngko! selonggok barang ...belum kemas lagi masa nie ...we all bawak tv, dvd player, laptops and books (for myself), laptop for my brother and jane ..plus a lot of other things ...sebab tu pakai 2 kereta pun penuh!

anyway, back to the story, sebab ari ujan, terpaksa buat barbeque kat porch tepi stor my dad ....al punyalah suka sebab dia dok kuar masuk rumah bawak his own torchlight ...mmg nampak sangat city kids balik kampung punya style hehehehe


malam tu, adik aku was in charge of the barbeque ....aku ngan my mum kemas rumah ...jane was handling the kids ....dad oversee everything ...meriah jugak le sebab semua ada kat rumah (except my sister lah) ... menu utama ...beef, lamb and sausage with cheese ...yumm yumm ...


dengan api yang membara


pas settle makan, kemas etc etc we all main bunga api and mercun hahaha back to zaman kanak2 riang ...but sebab budak2 kecik kan, kena lah aku ngan adik aku yang main lebih (excuse paling mantap!) ...


my dad plak jaga adik sebab adik nie suka menerpa ke arah bunga api ...fearless budak sorang nie, very the opposite from abang dia ....


semua org tido happy malam tu, except me - hahahahaha sebab aku terpaksa bersengkang mata to do my report ...sungguh gilos ...

8 comments:

fendifid said...

meriahnya berbbq pastu berperang dengan kerja. Memang hebat raya nko tahun ni. tahun depan kena guna 3 kereta sebab barang makin banyak biler the boys makin besar.

Ejin said...

hahaha mmg hebat ....happy happy...makan makan ...gelak gelak ...pastu kerja kerja kerja ....

ada lagi sambungan ...raya ke-2 buat family picnic plak ...nanti aku buat posting

Liz Duan said...

sedap weeeiiii bbq

Ejin said...

dah jadi tradisi raya aku ...buat family bbq ajer ...

fendifid said...

kita dulu konon angan angan nak ke Kuantan buat bbq kat umah kak long...angan angan je la.

Eat said...

Sampai sekarang angan2 tak kesampaian..

fendifid said...

takpe...nanti kiter plan baik punya.

Ejin said...

jangan buat kalau aku takde ...sebab tak cukup korum tu :-)