Tuesday, September 14, 2010

Rumah Terbuka?

Hi korang...dah habis ke beraya? Ke still sibuk beraya ke sana sini lagi? This year aku skip posting pasal raya...sebab cerita sama je...same old boring story. Kalau baca posting raya yang tahun lepas...lebih kurang je la tu dengan raya tahun ni....tukar je tarikh ke 2010. Semalam balik ke KL...esok dah nak ke PD balik...penat raya tak habis lagi...aku dah nak kena berperang dengan kesibukan untuk majlis khatam EJ jumaat ni and majlis kahwin anak sedara aku kat PD on Saturday.

Earlier today...sempat pergi beli bunga telur untuk digunakan Friday ni. Mahal mahal bunga telur sekarang ni. Kalau nak yang canggih sikit...Rm12.90 sebatang. Kalau yang sederhana dalam Rm6.90. Kalau nak pakai 30 batang...dah berapa ringgit kan. Pembaziran je...kan kan kan.

Since dah ada kat KL ni pastu weekend sibuk nak balik PD semula...kami terus plan to invite our close neighbours datang rumah malam tadi. Sejak pindah ke sini memang dah jadi tradition...biler raya je kami akan invite neighbours ke rumah...pastu diorang pulak invite kami beraya ke rumah memasing.
Tak ramai...dalam 2 families je...kami masak pun ala kadar je.
Yang penting...sedap...kena puji melambung...siap di saran kan kami supaya buka restoran. Apakah?

Dessert segera je...we bought ice cream...makan dengan fruit cocktail.
Saje je aku buat tajuk macam tu...sebab rasanya this year tak sempat nak buat open house memandangkan kami akan ke PD weekend ni and weekend selepas tu ke Johor pulak untuk majlis bertandang.
Lepas ni aku buat posting pasal wedding je la kot...no posting raya. Yang tu biar Ejin, Liz and Eat yang kow tim. Till then...Selamat Hari Raya everybody.


4 comments:

Liz Duan said...

CEHHH...konon sedap bonar lah tu dia masak...

Ejin said...

gambar tuan rumah takde ke?

fendifid said...

Tak tahu la sedap ke tak...tapi licin la...sebab nak tapau untuk yang tak hadir pun tak dapat. Apakah?

fendifid said...

Ejin...tuan rumah busy buat preparation...tak sempat bergambar.