Thursday, June 6, 2013

Layan Gambar cuti cuti JJCM kat Cherating

Posting ni banyak gambar...layannn. Aku ingatkan dah selesai dah upload gambar cuti cuti gambang dan cherating...sekali tengok banyak lagi gambar tak tepek kat sini. So aku buat la jugak posting ala kadar ni...LOL. Especially sebab ada photo kat Kopitiam Hai Peng Kemaman ni.
Secara ikhlas nak bagi tahu...a bit disappointed sebab the coffee tak semantap dulu. Tapi kedai ni tetap ramai pelanggan. Kalau nak datang minum boleh aje...cuma personally la...tekak aku rasa the coffee macam pahit ke hangus ke...tak semantap dulu. Dulu lepas minum segelas rasa nak lagi dan lagi pastu siap tapau. Kali ni yang aku order segelas pun tak habis aku bawak masuk keta minum sambil drive. Tapi ada air limau yang mantap...siap blend dengan daun limau yang tu mantap.
Nasi dagang kat sini...so so aje.
Yang bun ni...tetap mantap...sedap. Tahu tahu dah dua ngap masuk mulut. Sedap tau Ejin. Sila la jeles. Ha ha ha.
The coffee yang mengecewakan.
Lepas dah kenyang lepak sejam dua kat Hai Peng...singgah pulak pekena Satar kat restoran Aziz Satar.
Memang terbaek la...order 30 biji...tak cukup cukup the kids belasah makan macam makan kacang. Aku rasa sebiji je sebab dah kekenyangan.
Masa duduk kat Hotel Holiday Villa...masa breakfast kami tapau food makan secara picnic kat tepi pantai. Nasi dagang ni sangat power. Yang ni memang rasa nak repeat lagi kalau ke Cherating. Kedainya betul betul opposite the Legend. Puas hati beli food for breakfast kat sini.
Nasi minyak. Pun mantap jugak. Berbaloi Zam dan Nuar keluar pagi pagi beli breakfast. Kalau tunggu aku sah sah tengok kedai kosong aje makanan habis. ha ha ha.
Seronok berkelah for breakfast.Lepas dah kenyang...terjun masuk kolam.

Ok...lepas ni sessi tengok photo ye. Berlambak lambak photo aku tepek kat sini.
Kat R&R Temerloh breakfast masa on the way ke Gambang...bagi chance Zahra main buaian kejap. Tak leh lama lama sebab panas. Daddy kan putera lilin. GGG
Sementara nak tunggu check in kat Gambang...beratur mintak belon free dari Mr Clown.
Belon ni Zahra bawa sampai balik KL. Tapi yang macam pepatung tu tak sempat sebab pecah.Yang Fid pegang tu elok sampai ke KL...sehari dua lepas tu baru buang.
Our Lunch masa kat Gambang. Lepas ni gambar gambar Zahra main games.





Yang ni malam masa aku layan Zahra naik carousel sampai akhirnya Zahra terlelap masa naik kuda ni.
Selepas check out nak perabihkan token...layan Zahra main games lagi. Sampai dia sendiri rasa boring tak nak naik dah.



Sebab lately ni banyak layan gambar langit biru dan kesejukan di Welly...kali ni kita layan pulak suasana panas dan langit biru di Cherating. Basically hotel ni best...aku suka...kalau next time ke Cherating duduk sini lagi pun takpe...puas hati. Selesa.
Cafe tempat breakfast tepi laut. Romantik gitu.







Bestkan kalau breakfast kat sini sambil tengok laut.





Yang ni villa yang mahal ada private pool. Tak dapek den dooo nak duduk villa ni. Duduk bilik biasa biasa je la...superior ke...deluxe ke...tu je yang mampu.

Fuhhh panjang berjela...tak koser nak tengok gambar...scroll down aje terus ke bawah. Abis citer...tapi komen tu wajib la kan. Ejin boleh komen pasal bun meletops tu and nasi dagang power. Sangat sangat power...serius cakap...tak tipu. Sampai sekarang sekarang terasa rasa kesedapan kuah ikan tongkol tu...setiap suapan terasa nikmatnya...ok...yang ni aku tipu...dah lama dah camne nak terasa rasa lagi kan. Ha ha ha. Tapi kalau ada depan mata...ngam aje 2 bungkus. Settle.

4 comments:

Liz Duan said...

Seronok aje nampak...and the food..walaweiii....nasi dagang mmg ngam lah - the best ever bfast dish...suka tengok Tasha...cant get enough of the kids kan ...comel aje...kalau fendi besar Tasha dia ok..bila besar Misha dia asik nak marah aje..apa lah Daddy ni...he..he..Holiday Villa Cherating mmg ok...aku pergi years ago..ko perasan tak dlm bebanyak gambar ko tepek tu ada satu yg terselit selipar...apa dah!!!

Liz Duan said...

By the way ko beli breakfat tu...bukan pagi ada breakfast kat hotel ke?

fendifid said...

Gambar selipar tu memang diaengajakan. Aku snap whatsapp member tunjuk selipar aku dah jejak ke sini. Lol.
Masa book hotel tu xde breakfast sekali. Yg kat gambang aje ada breakfast. Maybe mahal kot kalau yg ada breakfast sekali. Tapau nasi dagang, kerabu dan nasi minyak lebih menjimatkan.

Ejin said...

Nak bun tu!!!!!!!!!

Tajam mata liz ...nampak ajer selipar lol ...