Saturday, June 29, 2013

lepak ujung minggu

Genap seminggu from today aku akan balik Malaysia ..tinggal 7 hari lagi ..rasa sangat tak sabar nak jumpa the kids ..semalam vid call ngan Al pun dia dok tanya when are you coming back mama? And yang tak tahan, even cikgu2 dia and cikgu adik pun tahu yang mama is coming back from NZ..hahaha lawak ..coz dorang bgtau cikgu yang mama is coming back ..hebat betul..kepulangan ku mmg dinanti2kan oleh Al and Adik ...

My beanie ...beli kat Farmers (it is a departmental store lah tapi aku selalu ingat macam nak gi kedai Peladang hahahaha) ..ada 30% off tadi ..so dapat lah dalam $13 ...jane kata macam rupa buah rambutan hahaha

So today, aku kuar gi beli barang2 for them ...tak tau nak beli apa sebenarnya ..masalah di sini kan..most product is actually made in china ...aku tak mau le yg made in china ..so sibuk le carik yg made in NZ ...alhdullilah dapat ...tp nak dijadikan cerita...aku kan kuar sorang ...melencong gi carik barang2 aku dulu hahaha dapat le barang2 winter ..like beanie...and winter socks ..kat uk dulu aku pakai same socks for summer ..autumn ..spring ..winter ..kat sini..i need winter sock coz sejukkkkkkkk!!!!! So got one pair tadi and my God, it is nice ..and warm ..and comfy! Might buy another pair soon ...lagipun today byk sales ..just one day sales ...so got a few stuffs jugak le ..like baju tido etc ..

Then baru sedar diri yg aku punya plan was to look for things for the kiddos..kena carik untuk 5 orang ...Al, Adik, Umang, Meimei and Gabby...Meimei and Gabby nie anak2 cousin aku, their birthday was last month, and special request mintak aunty Gina bawakkan hadiah from here  ..so stop merayap kat my fav shops ..and start looking for kids things ..tp lapar le pulak ..it was already noon by then ..ingat nak gi makan asam laksa or nasi lemak kat Little Penang ..but penuh pulak kedai tu..no seat available..so went for kebab at Abrakebabra instead ....sampai sana pulak, order shawarmar

Shawarma for lunch at $9.00 ...besar portion nya ...kenyang akak!

aku kan lunch sesorang ...Masa tu la i reply whatsapp Anita and i kata i lunch kebab ..somehow i managed to get her to agree nak kuar ..jumpa i hahaha and teman i shopping...she is always the sane voice in my head yang selalu kata i should not be wasting my money hahahaha but today am happy coz she bought more than me lol jarang berlaku ..we really had fun tadi ..anyway, she showed me this souveniour shops (at Manners Street) yang jual cheaper stuffs ...than kedai souveniour yang aku nak gi!!! I saved a lot by going there ..so must thank Anita for introducing me to that kedai...hehehehe ...sehari suntuk gak le aku kuar ...

Before balik tu sempat gi minum kopi at Egnima ..as usual i had my latte and she had her mocha ....


Tak lengkap kalau kopi ajer kan??? So i ordered a slice of chocolate cake ...supper yumm!!! Kat sini satu lah aku notice, kalau order desserts..mesti akan ada disertakan with either cream or yogurt ...i chose yogurt tadi ...

A yummy slice at $5.00 ...licin ok...

Meanwhile, Anita yang tak lunch lagi tu order gnochi ....with mushroom..sangat cheesy and lemak berkrim ..love the mushroom ...tapi gnochi sangat mengenyangkan ...and a bit too cheesy for me ...


Lapak2 and sembang sembang sambil cuci mata kat situ (and ada mamat with really nice body kat belakang aku tadi hahaha who wear a wushu shoes)..lama gak le melepak..masa nak balik ...ingat nak tgk wayang lah...nak tengok superman but cancel hahaha sebab malas tunggu lagi sejam for it so we went our separate ways ..rumah anita kat city jer ...rumah aku yg jauh atas bukit ...but i went to supermarket beli groceries semua ..ayam kat rumah dah abis ...Sayur pun takde ..esok aku tak nak gi sunday market ..alang2 sebab minggu depan nak balik dah ...so beli sket brg kat New World jer ..and took the bus home ...now sedang melepak ...nak gi mandi ..tapi bercinta oiii sebab sejuk hahahaha ...

Ok lah ...better stop here ...have a nice weekend people!!!

8 comments:

fendifid said...

Aiyo, begitu hebat sekali winter di willy sampai socks pun kena beli yg khas. Rasa macam kawan aku belajar kat kutub utara pulak. Ha ha ha.
Bestkan bershopping. X hingat dunia.

Ejin said...

tulis elok2 ok ...it is Welly ...bukan Willy ...makna lain tu oiiii hahahaha

Liz Duan said...

Willy Welly boleh aje lah

Liz Duan said...

Stylo hair cap tu...tapi pakai tudung lagi comeyyy ha..ha..ha.....style tu mak mertua aku pakai kat rumah he..e..

Ejin nak fridge magnet satu eh...tq :)

Eh cake chocolate tu makan dgn apa tu....cream ?

Ejin said...

kiter kan best fren!!! Sebelum ngko mintak aku dah belikan dah last saturday :-)

Ejin said...

sabor je lah aku ...aku pakai tudung comel cam gitu dia samakan ngan mak mertua dia (even though she is a nice cool lady!)

Liz Duan said...

Ha..ha..ha...
Ejin thank you so much..for teh fridge magnet-- cehh cakap dulu tak...sungguh berbudi bahasa aku ni :)

Ejin said...

hahaha sangat berbudi bahasa ....hopefully dapat jumpa ngko nanti!