Monday, September 7, 2009

Window Shopping

Sabtu dah berbuka di rumah, Semalam plan nak berbuka di luar pula la. Pilih tempat paling dekat. Pavilion.
EJ yang selekeh. Boleh dia pakai selipar je. Malas punya pasal nak cari stokin bagai, dia sauk je selipar jepun dia. Grrr. Tak pasal pasal kena beli sandal baru.
Kat Pavilion punya centre. Deco biasa biasa je. Takde la grand mana pun.

Selalunya deco deco ni maha hebat time Xmas.

Baju raya aku. Puas nak cari yang warna marone. Akhirnya dapat jugak. Tak jalan sangat sebab masing masing keletihan. Pastu memang takde plan nak shopping sebab semua dah beli. Except baju aku je belum lagi. Bila dah letih kami masuk book store lepak baca buku.

Kol 6.15 dah kena masuk TGI Friday. Sebab tak boleh booking. Since tak de plan nak merayau pun lepas order, mintak magazine. Sambil Fid baca magazine, aku dgn EJ tidur.

P. R.
P. R. lagi

Masa ni EJ belum start tidur lagi.

Kali ni, food yang kami order tak sesedap yang before ni la. Salah pilih kot. Sebelum ni yang kami pilih semua sedap sedap je.

Mac and cheese. Sedap tapi cepat muak.


Tuncan chicken sandwich.

Sirloin steak. Tender but Gravy kureng. Kat VS lagi better.
Yang ni dapat free for kids meal. Nachos and cheese and salsa sauce. Ej dok komplen masin.

Mac and cheese.

Mushroom soup. Yang ni sedap.

Lepas berbuka, memasing dah ketat perut. Tapi EJ dok mintak ais krim jugak. Terkial kial nak habiskan.

Lepas tu terus balik. Memasing dah kepenatan. Cuba kalau tiap sorang bawa balik 2 ke 3 plastic bag barangan shopping memasing. Mesti takde sesiapa ngadu penatkan. Senyum ke telinga memasing. Tu la sape suruh shopping awal awalkan. He he he.

12 comments:

Liz Duan said...

febd, apasal pulak kau cari kemeja gitu tu???? gi beli lain...tu kain lembik kan????

Ejin said...

aku sungguh tak berkenaan colour baju yang ngko pegang tu fend!

and sikitnyer portion nachos tu!!!!

fendifid said...

kah kah kah....dah agak dah komen pedas korang pasal baju tu. Baju tu kat kategori batik. aku tunjuk kat FId terus kena reject. Tapi saje je suruh dia snap gambor.

aku pilih nachos tu sebab nak yang lite lite je kononnye. takut tak habis lak kalau ambik pasta ke burger ke. tak tahu pulak rupanya so plain macam tu.sib baik free.

Liz Duan said...

agak dah mesti there's a catch behind it...

Ejin said...

masa tengok baju tu, aku teringat baju cam uniform bomba!

Mard said...

alahai fendi... aku kalu gi shopping, selipau baka2 selipau jepun je aku pakai. tak kuase nk pakai kasut... sakit kaki je. hehehe...

Mard said...

cantik tapi tak selese watpe...
;-)

Liz Duan said...

tak lawan lah akak..tetap 2 inches..he..he.he..kena minum anlene lebih kang rapuh pulak tulang aku...

fendifid said...

Mard nko tak tahu ke? Aku ni bakal PA untuk bakal Dato'. Kena la proper sikit lebih lebih kalau pi tempat cam Pavilion tu. Kalau takat pi Jusco belakang umah memang pakai selipar jepun je.

Kang aku maintain selekeh...Kak Long aka Bakal Datin tak nak hire aku jadi PA Dato D...abih camno? melepas aku nanti. kah kah kah...aku angan angan kan untuk Kak Long je.

Ejin said...

Bakal besan Dato Duan sebenarnyer tu ...

Liz Duan said...

mengarut panjang korang....kite kan nak stay vogue vass kedeboom...kah..kah..kah...

Ejin said...

jangan kedeboom i can walk i can dance sudah kan kak long kan ....kang mcm nangka busuk tergolek plak!