Sunday, September 13, 2009

Memanjakan diri

It was a long and tiring day esp for Fid. From morning till evening gigih my queen mengemas umah, mentransformasikan apa apa yang patut. And lepas sume dah siap EJ buat statement. Yeah...rumah kita dah kemas...terasa macam nak raya. Syoknya. EJ ada la contribute sini sana sikit sikit tapi banyaknya dok layan TV. Sabar je la.

Pastu dia kidnap aku bawa pi Jusco cari kasut roda. Sibuk dia dok cari kasut roda yang ada 4 roda tu. Mana ada orang main kasut roda lagi kan zaman zaman ni. Siap buat deal...kalau tak jumpa kat jusco, tak boleh sebut pasal kasut roda ni 2 bulan.

Biler dah petang, fid tanya nak berbuka apa...aku ckp jom berbuka kat luar. Kesiankan queen aku capek. Kang berbuka kat umah kena mengemas bagai lagi. Baikkan aku?

Actually EJ dok cakap nak makan lontong yang ada paru yang aku beli kat PJ tu for berbuka. Masalahnya aku malas nak ke PJ tu. Kang terserempak dengan kengkawan yang kerja hari ni...naya je aku. Pastu aku ckp lah kat EJ nanti hari raya pun kat umah wan PD ada masak lontong. Pastu aku promise kat dia nak suruh Adik aku belikan paru nanti. Lagi pun dia dok nyanyi nak pi Chocolate Lounge. So kena la pilih salah satu je.

Akhirnya we chose Chocolate Lounge.
EJ melawa ni ada makna. Kalau melawa tu kena jalan jalan lama sikit...katanya.

Snap gambar dulu sambil tunggu lift.

Terus pi Chocolate Lounge and ordered apa apa yang tekak terasa nak makan. Ej dok mintak Chocolate Fair...tapi aku tak layan. Takut tak habis. Dulu pun yang tukang perabihkan ialah Mama Ejinnya. Lariiii.
Tak cukup order masa waiter datang ke Meja, Fid pi counter order lagi. Sebab mummy rajin hari ni..daddy ikutkan je.
EJ frust coklat sudu takde.

Ej : Yang ni cuppucino flavour. Misha makan on behalf mama Ejin. he he he.

Half of P.R
Awal tul coklat ni sampai. Waktu berbukanya lambat lagi.

Fettucine with meatballs.
Quinche. Chicken, mushroom and spices.
EJ ordered German Strudel.
Daddy punya Fair Lady. Belgian White Chocolate Yo!. Very sweet.

Ni yang di ordered kat counter tu. Carrot cake. Satanem.

Tunggu masa nak ngap.
Rasanya sedapppp.

Mulanya EJ cam conquer German Strudel ni sorang sorang. Mummy dah dok fikir nak order lain je.
Hari tu Ejin yang ajar makan quinche ni.

Penamatnya...cuppucino. Very thick and sedap. Pastu bila makanan sume dah habis. Ej dok tanya aku "Daddy order Chocolate Fair tak?". I said No. EJ - "Fuh..lega...nasib baik...sebab Misha dah kenyang ni. Tak larat dah.".
Aku dah tahu sangat...dia lapar mata. Pantang tengok. Kalau Mama Ejin ada baru boleh order chocolate fair...Apakah?

Sebelum bayar, fid sibuk ajak bergambar...aku saje je buat memek muka. Pastu Ej pun played along. Terkezut mummy tgk gambar ni. Kah kah kah.

Pasangan Remaja.

Lepas tu EJ tak nak balik terus. Sibuk ajak pi jalan jalan...cari kasut roda dia lagi. Padahal kata 2 bulan tak boleh sebut. Dia kata hari yang sama takpe still valid. Sabar je la.


Kat luar Pavilion pun ada hiasan yang sama ni. Pastu EJ dok sibuk ajak pi jalan jalan ke Bukit Bintang. Mummynya dah lah kepenatan.

P.R lagi...saje je ambik gambar kat sini untuk kali yang ke 209 kali. Untuk Ejin layan fountain tu je...he he he.
Seronok dapat berbuka dengan makanan yang enak enak. Hari ni hari terakhirpun kalau nak tutup kedai...sebab next weekend dah Raya dah...cepatnya kan masa berlalu.

5 comments:

Liz Duan said...

Fid, suka sgt your outfit...cantik and vass...and the kasut...yg baru hari tu kan??? accehhhhhhhhhhhh

Ejin said...

emmm sedappppp nyerrrrrr ...misha mana aci makan on behalf..kirim le kat sini...

german strudel tu mmg menu wajib korang kan? hehehehe ....

fido said...

ha ha ha!!! ko jgn x tau... out the 5 pairs- 3 dah selamat aku kerja kan!!! lama sgt ler plak nk tgu raya!! kah kah kah!!! mak beborek2 , anak berintik2 !!! bloey? layannnn....ahaksss!!!

fendifid said...

misha siap sound...yang mummy asyik melawa je ni kenapa? kan baju dgn kasut raya tu...katanya.

pastu misha nak pakai kasut baru kena marah 1 jam...apakah????

Eat said...

Mengancamnye food kat situ.. Jomlah kita pi lepak situ pulak...

Misha tu tak abis2 dgn chocolate sudu dia tu.. hahaha