Wednesday, September 30, 2009

Setahun Sekali

Setahun hanya sekali...merayakan hari yang mulia ini.

Sebaris lagu raya dan ada beberapa lagi lagu raya yang ada mention word setahun sekali.

Actually for me, beberapa tahun ni ada benda lain yang aku dapat buat Setahun Sekali. Iaitu jumpa uni-mate aku Akish. Sebab dia duduk di perantauan nun jauh kat SF nun. Setahun balik sekali. So kami pun dapat jumpa setahun sekali la. Nak pi tempat dia memang tak dapek la kan. Nak pi sorang pun tak tentu lepas budget. Faham faham je la. Standard buat masa ni pi Indon dgn Singapore je kot yang mampu. Pastu dgn H1n1 lagi...earthquake lagi...macam macam hal.

Tapi setiap kali jumpa pun sekejapan aje sebab banyak lagi sedara mara dan sahabat handai yang dia ikut turn kena jumpa. Kesian gak aku tengok dia kesana kesini terkejar kejar. Tapi yang penting semua orang happy. Biar jumpa kejap kejap and we appreciate every single moment daripada jumpa hari hari pastu gaduh gaduh kan. Sebab tu ada bidalan.

Sayang anak tangan tangankan
Sayang isteri tinggal tinggalkan.

Korang agree tak dengan bidalan ni?
Makin kecik la nko ni kish. Kat US takde beras ke aku tanya dia. (alasan tak nak ngaku aku yang makin besar....kah kah kah)

Ni cucu sedara dia. Dok bengis dengan EJ. Tak tahu la apsal. Tapi masa mula mula kami sampai tu she was so friendly. Siap kata hai kat sume orang. Baru 2 tahun umurnya.

EJ yang dok sapu kerepek tu sampai nak licin tinggal balang je.

Suka la gambar ni sebab sume wajah wajah ceria.

Cutekan. Kalau ada hafiy...mesti hafiy dah tackle dah.
To Akish - have a great journey home. Take care di tempat orang and enjoy selalu.

4 comments:

fido said...

yup... jumpa akish mmg 1 agenda yg aku look forward to everytime dia blk m'sia. bertahun kat us, dia still the same & tak ler pelat2 nk ckp melayu. tu yg aku suka tu! very humble & charming personality! take good care sis di tmpt org! c u again next year.

Ejin said...

Akish tak berubah lah ...sama cam dulu je ..org sebelah dia tu yang dah membesar bagai ditiup2!!!

fendifid said...

aku rasa meja tu dengan langsir belakang tu yang tak sesuai...kah kah kah

Ejin said...

masih tak ngaku tu!