Wednesday, September 16, 2009

Pra Hari Raya - Chapter 6




Pejam Celik Pejam Celik...puasa tinggal 3 hari je lagi before kita sume menyambut Syawal. Rasa cepat sangatkan masa berlalu. Perkara paling best sekali bila raya ni ialah Balik Kampung. Kira ultimate la bab balik kampung ni as compared to other stuffkan. Macam macam cerita kita boleh dengar pasal Balik Kampung ni. Paling mencabar kalau Isteri Orang Perlis dan Husband Orang Johor. Fuhh...punya jauh nak travel tu. Tapi kampung dekat dekat pun ada gak cerita tersendiri memasing.
Since aku takde gambar kampung, aku cilok je gambar rumah kampung ni yang ambil kat KLCC dengan dalam Newspaper. Kampung la sangat rupanyakan...kah kah kah.

Aku dah lama tak balik kampung mak aku. Kalau balik kampung pun dah takde sape. Tu yang aku malas nak balik kampung ni. Penat drive je lalu bukit putus tu. Dah berapa tahun ntah tak balik Kampung mak aku.
Dulu masa kita beraya kat UK takde lak sibuk nak balik Kampungkan. Apakah??? Meriah jugakkan beraya dengan kengkawan. Makan coklat sebelum masuk lecture. Tapi aku ponteng je lecture time raya. Tapi aku masa final year kan dapat cilok balik beraya kat Malaysia. Fully sponsored by Arwah Abah. Pastu dalam Flight aku puasa beberapa jam je. Lawak...buntut tak panas dah dapat makanan untuk berbuka. Pastu dalam flight tu kosong...boleh baring terlentang terbongkang. Sume gara gara nak balik beraya dengan family kat Kampung Port Dickson. Kampung ke? Belasah je la.
Dulu masa study aku ada gak join warga kota berhimpit bersesak kat Puduraya untuk balik kampung beraya. Berebut rebut. Syukur sekarang balik kampung drive sendiri je.
Oklah adik beradikku dan kengkawan. Selamat Balik Kampung untuk beraya. Drive elok elok ye.

5 comments:

Mard said...

bila dah berada di kampung sndri ni, terasa rindu gak nak berebut balik naik bas...hehehe...

penah masa tunggu bas, dok sebelah family hindu ni (masa tu raya selang 2-3 hari dgn deepavali)... jarak aku dgn diorang, dalam sekaki gak. skali tu, aku perasan bag aku macam kene capai. aku yg tgh baca magazine masa tu, angkat muke & memang pun... sorang anak keling tu dok hangkut beg aku. aku sergah le, hoi apa ni ambik beg orang?

parents dia buleh kata tu beg diorang. aku kata, ok, jom bukak. memang sah beg aku pun. dalam beg tu kebetulan ada nametag keje aku. masa tu orang ramai dah keliling kitorang... keling2 tu sket pun tak mintak mahap... blah gitu je. tapi diiringi dgn 'maki hamun' & 'boo' orang ramai tu le.

hahaha... pengalaman.

fendifid said...

diorang tu memang family dok suka curi barang orang kot.

Ejin said...

oooo berani nyer angkut beg org depan mata...

mard, kalau dah rindu nak berebut balik naik bus, naik aje ...nak seribu daya kah kah kah ...

fido said...

aku inagt dulu naik bas kat bus stand klang. dlm ramai rebut2 tue- ader ler sorang awek seksi & cun - drssed up sebijik cam julia roberts in 'pretty woman'. bler bas smpi- dia pun join ler bersesak2 ngn sumer org. bla someone terpijak kaki dia.. hah ko, keluar suara macho dia- 'woiii! sakit ler' Ahaks! All the guys yg dok amik kesempatan masa bersesak2 tue trus back off! ha ha ha!! padan muka derang! yg 'tiruan' rupanya!

Ejin said...

hehehehehehe ....sure yang dah ambik kesempatan tu rasa very the menyesal hahaha