Saturday, September 5, 2009

Double celebrations

4th of September - hari penting dalam my family ...my birthday & also my parents' wedding anniversary. As usual, kami buat simple family meals je ...and this year plak my sister ambik cuti to be with us here ...cuma my brother aje tak balik! In fact he forgotten it was my birthday, till he called just after we blew the candles!

Dad made a special request ...minta aku masak bihun goreng ...so, aku pun buat lah petang semalam. Balik awal from opis, singgah beli bahan2 then trus balik utk masak ....hasil nyer ...jeng jeng jeng (super drumroll please! sebab aku mmg jarang yang amat masak memasak sekarang nie!)


ON the way back from work, i also did a detour, masak ayam goreng kat KFC and buat cake kat Tabuan hehehe ....my kind of cooking! my mum kat rumah buat bubur kacang hijau ...but masa dinner malam semalam, boleh kami semua lupa akan adanyer bubur nie! pagi tadi baru nampak kat dapur ...kah kah kah sian mak aku masak petang semalam tapi tak makan bubur tu! Instead we had fruit cocktails for afters...


these are the photos from last nite ...my eldest nephew yang paling seronok tiup candle..belum abis nyanyi lagu hepi besday, candle dah padam hehehehe ....pastu beer foam bapak aku pun dia nak tiup! Dia ingat bubble cam masa dia mandi ....


We had a great time ...but September is always bulan paling meriah bagi kami ..coz after this on the 21st plak, my youngest nephew will celebrate his FIRST birthday ..and for that kami akan adakan party yang jauh lebih grand ...with more than 30 invited guests already in the list! and my brother plak will celebrate his birthday on 29th ...ahli keluarga yang lain ada 4 org lagi yang birthday fall on 29th ...my uncle (adik mak aku), my cousins (twins), and my other cousin from dad's side .....and my aunty (adik mak i, also the mother for the twins mentioned above!) plak her birthday is on 23rd ...sungguh happening bulan september for our family!

5 comments:

fido said...

HAPPY BIRTHDAY BEB!!! STAY VOGUE aaa!!!

Liz Duan said...

utk kali yg ke 44 ...happy birthday ejin...

Liz Duan said...

bihun goreng nampak sedap...

fendifid said...

Happy birthday kak dik. nampak sedap bihun tu. camno boleh lupa ada bubur kat dapur tu mana nko masak bihun? mak nko sorok kot takut habis before party begin.

Ejin said...

thank you semua!!!! Sayang korang ....thank God, masakan aku menjadi ari tu, sebab tu tayang kat blog kah kah kah!

mmg le mak aku letak bubur tempat lain ..tak cakap kat aku pun dia masak bubur ..yang adik aku ngan bapak aku lupa terus bila dah start makan hehehehe