Sunday, September 27, 2009

Balik Kampung

Masa on the way balik PD sebelum raya, jalan jam sikit sikit. Pastu hujan pulak lebat sesangat. Aku malas nak drive kalau hujan lebat lebat ni. Tak nampak jalan. Awal awal lagi dah masuk R&R seremban.


Pastu tengok tempat sume penuh. Fid dgn EJ dah beratur dah beli food tapi tempat nak makannya takde. Aku nampak 2 mamat cina tengah makan, pusing pusing takde gak tempat kosong. Pi balik kat tempat mamat cina tu. Terus aku tanya nak share table boleh? Dah rezeki diorang dah nak habis makan. Terus diorang bangun bagi aku duduk.

Pastu in return ada couple chinese jugak mintak nak tumpang share table aku benarkan. EJ dok buat memek muka dah kat aku sebab diorang kan makan dengan sedapnya sedangkan kami puasa. Aku pun buat memek muka kat EJ balik sambil cakap takpe. Jangan tengok. Pastu kejap je zup zap diorang dah habis makan. Kami bertiga je berbuka dengan selesanya kat meja tu.

Tapi masa berbuka ada beberapa orang dok berdiri sambil makan. Ada yang dok tunggu tunggu kami zup zap dengan cepat jugak. Lepas makan....terus kami bangun cepat cepat bagi can kat orang lain nak makan pulak.


Makanan tak sedap tapi hati dah sampai kampung...tak kisah da pasal food.

Posing itu wajib






Air tu beli just in case jalan jammed teruk kena buka dalam keta.

1 comment:

Ejin said...

keseronokan terpancar kat muka masing2!