Wednesday, August 15, 2012

Penangan Cherry

Balik kerja tadi aku singgah ke Jusco sebab nak beli tembikai dan laici dalam tin. Asyik buat ribena longan atau air tembikai hari ni nak tambah laici. Tapi laici itu adalah murah dan tak sedap. Masam. Tembikainya pun tak manis...sabar je la.

Masa lalu kat bahagian buah buahan ada bermacam jenis buah tapi aku cuma tertarik kat buah Cherry je. Makanya lepas berbuka aku duduk lepak makan cherry ni sambil feeling feeling kat UK dok petik buah cherry ni masa musim summer. Masa makan teringat lak kat Ejin dan Liz yang dah lama ngidam nak makan cherry ni. Apa korok punya Kuantan dan Kuching takde buah ni kat sana. Lariiiii.

Sambil menghayati kesedapan cherry ni...masuk mulut...satu untuk Ejin...satu untuk Liz...kira je la untuk korang tapi aku yang kenyang...LOL. tahu tahu je...habis semangkuk. Giles sedap. Mari la terliur tengok photo.
Bawah ni pulak daun selasih...in English...sila la google...aku malas. Ha ha ha. Daun ni kalau buat ulam pun sedap cicak sambal tempoyak.
Malam ni Fid and EJ went to catch a movie. Karang dah habis aku gi la ambik diorang pastu terus bersahur terus.  Malasnya nak kerja kan...sebab dah mood raya. Tambahan pulak office kat area Jalan Tar...OMG...orang punya la ramai bershopping sakan. Jalan raya pun Jammed.

Sikit sikit kami dah start kemas barang untuk balik PD. Aku punya belum lagi...esok la aku kemas. Nak take a nap jap...chow.

3 comments:

Liz Duan said...

My afvourite Cherry...ada kedai buah satu ni jual tapi stock sampai Kahmis...gitu..

Tu basil lah selasih tu ..my favourite sayur...we use a lot of those in our daily cooking...masak lemak...fry with seafood...etc...my favourite jugek

Ejin said...

Kat uk aku beli coz ada label n nama ...kat sinibaku tak jumpa ... Now dah tengok gambar, rasa2 pernah nampak kat sini ....

fendifid said...

Baunya sedap kan basil tu. tapi aku tak pernah masak pun guna daun tu. selalu beli yang mixed herbs aje yang kering untuk masak speggetti.