Thursday, April 7, 2011

Babak Selingan

Sementara Ejin dok mengarang posting bandung dia...aku selit selingan sekali sekala. Since takde ke mana mana...selain shopping every weekends...sampai Pavilion dok kata...balik balik muka aku, fid dan Ej aje....bila la orang Kuantan Vogue nak menjengah ke Pavilion ni...(saje nak bakar kak long yang tengah meroyan tak dapat shopping).

Sabtu lepas singgah makan kat Sweet Chat kat berjaya time square...dapat la layan durian pancake dan satu lagi dessert yang sedap meletops ni...Tong Yuen. Inti Kacang. Sejak azali aku memang suka benda ni walau pun dulu tak tahu namanya. Dok panggil kueh kenyal je.
Semalam pulak singgah Jusco beli durian sebab nak buat tempoyak. Tak beli untuk makan sebab kelmarin dah beli D24 dan durian old tree. Ada jugak durian kunyit (musang king)...tapi mahal tak berbaloi...RM40 satu tray. ..ada la 5-6 ulas. Mahal ya amat.
Aku singgah beli Tako Tao ni...aka cekodok jepun. RM4.50 untuk 1 set ada 3 biji. Dalamnya boleh pilih nak abalon, udang, sotong or chicken. Aku beli sotong aka octopus. Ramai orang dok beratur...and dah rezeki aku...dapat last set...lepas tu finito. Oleh kerana ramai dok tunggu kat situ...orang ramai keep coming nak order tapi tak dapek doo...kesian. Rasanya sedap. Baunya macam sushi...sebab ada letak sikit kicap jepun tu. Highly recommended.

Semalam sampai ofis aje geng lunch dah sibuk tanya apa lunch plan aku...breakfast pun tak lagi...diorang dah tanya pasal lunch. Since masa breakfast aku makan nasi goreng...kononnya nak lite lite lunch. Aku teringat pasal bakery cum cafe kat Sri Hartamas...namanya backofen. In German for Oven.

Few days ago masa nak beli roti...tengok cafe tu full house...so I suppose mesti food mengancam. Tu yang teringin nak try...plan nak makan lite lite...konon aje...tengok la lite lite katanya food kat bakery tu...memasing order tak sedar diri punya.
Meatloaf...member aku order ni. Aku tak pernah tahu meatloaf tu camne rupanya...cuma tahu ada band nama meatloaf. Meatloaf tu macam daging campur roti je rasanya.
Grilled chicken and mushroom sauce...member yang order...aku kan dok teman member aje...teman aje pun aku dah kenyang. LOL.
Chicken chop...tapi dalam menu guna German name...tergeliat lidah nak menyebutnya. Aku order ni....big portion...pastu kenyang sangat...tak larat nak order dessert. Setiap satu ni RM13. Berbaloi la.

Tadi pulak...masa lunch i drove to Solaris...sebab teringin nak try makan Banana leaf lunch. Aku pernah lalu depan restoran ni and ramai orang masa tu. Punya lama teringin nak try...tadi baru kesampaian.
Kalau ikut pada resit...restoran ni...main branchnya kat Klang.
Setiap orang ordered Thali Set..RM5.50...so dapat la set kat atas ni. Berjenis jenis sayuran...nasi dan papadom. Yang dalam cawan tu kalau tak silap aku namanya chatni kut...kalau salah sori la ye. Dulu I tried chatni tu kat tempat lain...cannot go...tapi kat sini punya...sedap rasa macam kuah tom yam.
Pastu kami ordered ayam, kambing dan udang...semua sedap sedap...siap tambah nasi pastu tambah order mutton tu. Terbaekkk...Semua puas hati makan kat sini. Wajib di repeat lagi. Ok..sekian aje selingan...Ejin sambung posting Bandung dia esok...pasal tangkuban perahu kot...Tungguuuu.

4 comments:

Eat said...

Mak oii.. everything about food, food and MORE food...

Aku that jepun ball, sedap kan?

Liz Duan said...

he..he..he...fendi kan...

fendifid said...

Sedap bangat tako tao tu ita. Nanti masa nko mai setiawangsa utk belanja aku satey station...kita boleh singgah jusco beli. Satanemmm.

Ejin said...

nasi daun pisang??? sedap nyer ...last sekali makan kat Cameron Highland berkurun yang lepas :-)