Saturday, April 2, 2011

Best Ever...CUN

b

Dah lama aku tak rasa seperti apa aku rasa hari ini. A full satisfaction selepas menonton sebuah movie. And paling tak sangka...it was A Malay movie. Tajuk CUN...lakonan Maya Karin, Remy Ishak, Katrina Aziz (sangat lawak), Faezah Elai (superb performance), Pelakon baru yang wataknya bernama Manis (layak menang pelakon harapan) dan beberapa orang lagi la.

Aku tak kisah la orang cerdik pandai filem nak cakap pasal kualiti ke...teknik filem ke...bahasa filem ke...sebagai penonton...aku suka cerita ni. I fall in love dengan suasana kampung...kasih sayang keluarga...pasangan cinta...and rasa nak tengok lagi dan lagi dan lagi. I hope cerita ni boom and Osman Ali akan buat banyak lagi cerita CUN meletops macam ni. 2 thumbs up untuk Osman Ali dan semua pelakon filem ni. Great job.

Fid mulanya ingat cerita ni boring and kata nak tido...sekali start aje dah lawak punya scene...terus segar bugar layan sampai habis...bergelak sakan. Misha pulak yang selalu nak layan cerita melayu tapi daddy and mummy tak layan...lepas habis je cerita ni...terus cakap..."who said cerita melayu tak best? kan best cerita ni...daddy and mummy pun gelak suka". I said...kena la tengok siapa pengarah dia...pelakon dia...bukan main sapu je tengok semua cerita.

Sape nak belanja aku tengok cerita CUN? aku sanggup beratur belikan tiket...(padahal boleh beli online....he he). Sila la layan...anda pasti akan jatuh cinta. layannn.

3 comments:

Liz Duan said...

so a must subscribe lah in astro first...in 2 week times kot

Liz Duan said...

MAya is so pretty...but me not in favor of that Remy Ishak?

fendifid said...

Aku rasa nak subscribe jugak la...layan sampai puas.