Thursday, April 14, 2011

Macaroon & O'Brient

Korang pernah tak makan Macaroon? Tahu tak camne rupa Macaroon tu? Member aku publish dalam FB yang dia buat and jual Macaroon. Pastu aku tanya apa benda tu? Dia cakap cekodok french. Lunch mate aku, Hadie google la Macaroon ni...pastu nampak berwarna warni. It is actually made of egg yolk, sugar and perisa almond.

Aku ordered la from member tu sebab nak rasa punya pasal...kawan Fid pun mintak tolong aku orderkan untuk dia sebab dia pernah tengok photo je, cousin dia snap masa pi UK dulu. Dia pun nak rasa gak Macaroon ni.

Taraaa...gini la rupanya Macaroon tu.
Sebungkus tu ada 12 pieces...Rm18.
EJ suka yang perisa strawberry tu...warna pink...semua yang pink je dia makan...warna lain dia tak usik. Aku tak berapa suka sangat sebab manis. Tapi budak budak mesti suka.

Last weekend gigih bangun pagi sebab nak pi breakfast kat O'brient. Sandwich kat sini terbaek. Tapi EJ tak suka sandwich...dia prefer Subway katanya...kalau dia makan Sandwich...habis semua sayur dia tolak tepi...tinggal roti dan daging je. Rugi rugi.
EJ tak nak Sandwich...dia makan mushroom soup....pastu aku paksa dia makan sandwich tu sekeping.
Pasangan remaja...bersama breakfast yang healthty dan sedap. Aku ordered chicken sandwich...Fid macam biasa...tetap loyal dengan tuna.
Mine...triple apa ntah...inti chicken...yang nama triple sebab 3 keping roti. Yang ni dia dah belah 4. Jenuh jugak nak menghabiskannya.
Kopi O yang satanem.
Nampak tak scone tu...actually very giant sizenya...double besar as compared tu scone kat tempat lain...so harga pun double la...RM4.60 per piece.

O'brient ni kat Great Easten Mall. Aku teringin nak breakfast kat Oliver's Sandwich...tapi tak tahu kat mana ada. Sekali sekala breakfast macam ni...memang happening.

4 comments:

hazel said...

fuhh sandwich nye mengiurkan....

Liz Duan said...

fendu...bnayak nya kau makan sandwich tu berdua....
Fid...mmg ada pregnancy glow...comei dia mengandung boleh lah mengandung selalu dan lai dan lagi...sebab remaja kan????
all the best to you both...cant wait!

fendifid said...

Mana banyak. 2 keping roti punya sandwich. Kerat 4. Nampak banyak.

Ejin said...

sedap nyer sandwich ...malam nie nak buat toasted tuna sandwich lah pulak