Tuesday, November 15, 2011

jom gi kayak!

Aku dah tanya abang ngah sama ada posting Perth dia dah selesai ...malas nak mencelah2 kalau posting dia belum abis lagi ...maklumlah posting meletops, ngan langit nan biru ituuuuu ...kan Liz kan ...heheheheh fend kata dah selesai dah ...dah menanah mata aku tengok gambar dia ...semangat nak gi overseas semakin membara dalam jiwa ini ....LOL ada gak pencetus semangat aku ..kalau tak malas ajer nak buat apa yang patut .....

my colleague gi trainning kayak for acara individu

back to the posting on hand ...aku nak ajak koranf gi berkayak ...jom le ..jangan segan2 .....uni aku akan ada kan pertandingan sukan air staff in two weeks time ..maka jenuhlah cari staffs yang boleh join the events ...diorang pujuk aku but i am very reluctant ...bukan apa, aku pernah try kayak a few years back ...instead of gi straight, kayak aku go in circle ...so, sebab tak nak pisang berbuah dua kali, maka this time aku volunteer masuk team sorak ...ala ala cheer leader gitu (bole? hahahah layan jer lah) ....


ntah macam mana, one day tu aku berjaya dipujuk ...Dr M and Samsina dok pujuk ..ask me to try ...so, during my weakest hour, aku agree utk turun practice ...berkobar2 tau ..siap bawak sepersalinan baju in case basah LOL ...but, hajat tak kesampaian ...sampai kat tempat tu tengok2 ramai orang ...ada sorang dekan ni gi bawak mantee dia berkayak as part of their bonding activities ...so kena tunggu lah pulak ..waiting for life jacket and kayaks .....

busy betol petang tu ...a tad too crowded for my liking

sementara tu aku dok tengok2 le diorang2 yang practice nie ...ada kumpulan yang memang pro ...siap berlatih how to synchronise diorang punya kayuhan ...then ada the novice ..nak kuar masuk kayak pun tak berapa lancar .....aku yang mula nya berkobar2 nak try terus tak jadi coz nampak a few people jatuh berdepup dalam air ...hahahaha ...kecut perut lah weiii ...plus aku dok fikir, kalau aku yang jatuh, banyak mata yang memandang oiii ...silap aribulan ada org ambik gambar masuk pesbuk ...kang memalukan ...so there and then, I changed my mind ..aku just stay on to take a few more photos ...and them beransur2 balik LOL ....


akak yang baju merah tu pun jatuh after this shot was taken ....

my friend getting ready ...dia malas nak tunggu aku yang dah kecut perut masa nie LOL

tapi the view kat tasik tu was calming ....ngan angin sepoi2 bahasa nya ...hehehehe ...layan jer photos that i took that evening





so, 26th nie aku akan bawak Al gi tengok pertandingan sukan air ...am sure Al akan suka tengok ....and aku akan jadi tukang sorak jer lah nampak nya nanti ....

P/S tetiba teringat scene kat PD masa naik boat ...terngiang ngiang satu suara menjerit "Aku nakkkkkkk turunnnnnnnnnnnnn ...aku nak turunnnnnnnnnnnn" hahahaha korang ingat tak?

3 comments:

fendifid said...

Kalau berkayak ni...mind kena stable baru kayak tu stable. Apakah?

Sape la yg tukang jerit tu kan. Kita naik bos separuh jalan aje kan...pdahal tukang jerit sok paling tengah langsung x angkat kepala. X nampak lah langit biru pd masa tu. Lol.

Liz Duan said...

benda benda yg aku tak kan buat sampai mati...sudah lah cite benda jerita jeritan tu...belum akil baligh lagi tu...but pernah shootg dgn boat laju sekali --aku punya jerit hilang anak tekak...scene tu terus kena potong ...i think... :)

Ejin said...

hahahaha ....memang hebat jeritan masa tu ....kata nak gi Avillion, gi lah try banana boat lagi LOL ....