Tuesday, November 15, 2011

Sunday lunch

sekarang nie aku ngan my parents akan kuar weekend utk lunch out ...especially kalau budak2 tu spend masa with their parents ...and if kami tak balik kampung ....kalau korang tak tau lagi, nie aku nak bagitau ...my dad is a fussy eater ....memilih sangat ...dulu2 tak cam ni...la nie over ....dia dah tak suka makan ayam ....kalau nak nasi ayam pun, dia hanya nak nasi ayam from Singapore Chicken Rice ...itu ajer yang melepasi tapisan taste dia kata nya .. dulu dia pernah bagitau kitorang adik beradik, sekarang he and my mom can afford to memilih makanan ...dulu makan apa saja coz nak save duit lah .....anak2 perlukan duit etc etc .....aku kekadang rasa guilty ...mak bapak ikat perut, anak dia guna duit utk joli (hua hua hua) ......so, nowadays, kalau nak kuar lunch pun, we would normally ask dad to choose a place ....coz dia yang fussy ...mak aku simple ajer ...mak aku jenis tak memilih ...

lately, his fav kedai for lunch is Stove Kitchen ...suka sangat dia kedai nie ...it is quiet, decor comfortable, service pun ok ....and the food sedap ....the last visit here, we also ordered dad's fav dish ...ikan masak asam nyonya style .....memang licin lah nasi dia ....

angle tak cun ....my dad and mum geram coz aku asyik ask them to wait sebab nak ambik gambar hahaha


we also tried this new dish (kata owner dia) ...seafood tofu ...sedap jugak ...it was served hot, crunch on the outside, moist and flavourfull on the inside ...my mom's new fav dish!


and sayur fav seisi keluarga ...kailan ..hehehe ....kalau kuar lunch or dinner kat kedai yang ada serve kailan, memang menu wajib ...kailan oyster sauce lah, kailan ikan masin, kailan garlic, crispy kailan ....macam2 style jugak kailan nie!

tiga tu ajer menu kami bertiga ..kalau kuar with my parents sifat tamak aku dikekang tau ...my dad tak bagi membazir lol ...kalau kuar ngan adik2 aku baru sifat tamak and rambang mata jelas kelihatan ...barbarian kata fendu lol ...

4 comments:

33dda said...

adoiiiii sedapnye.. lapor lak plokk

fendifid said...

Semua nampak sedap. I agree with ur dad. Yg penting rat good and nice food ...not eat banyak food. So no need to bazir.

Ejin said...

sedap ...semua sedap aritu ....nak kena gi lagi ie ...to test menu yang lain :-)

Liz Duan said...

ya sungguh adda...buat lapar org aje....