Wednesday, November 9, 2011

Perth Day 4

Finally...sampai ke last day kat Perth punya story mory. Kalau tak kang...mengantuk korang dok baca pasal Perth aje kan. Teringin nak cerita trip London pulak. Apakah?
Masa book hotel dengan triways, since first choice hotel yang 4 star tak jadi...turun pangkat ke 3 star punya hotel...so budget ada lebih...aku pre book hald day tour siap siap yang cover Fremantle. Tak sangka la pulak tour yang aku book ni cover King's Park lagi...kah kah kah. Masa bus bawak kami ke King's Park, Ej dok bebel...kenapa asyik datang taman ni aje. Layannn.
Zara pun dah bosan tgk Taman ni...he he he
Try to spot something. Baju sedondon...jangan marahhh. Actually masa kat Harbour town tu aku nak beli untuk aku...pastu Fid and EJ jeles sebab cantik...diorang pun nak jugak.
We were given half an hour to ronda ronda.
Baru lepas hujan jugak...elok je bus sampai kat car park...hujan berhenti. Syukran.
Letih tak tengok view park ni yang superb?
Dua kali datang tak cover water park ni...kali ke3 kami cecepat ke sini.
Cun taman ke baju? kah kah kah

Ej snap photo ni.
Masa nak balik ke bus...actually kami tak larat dah nak jalan kat park ni...takut letih sebab nak cover Fremantle kan nantinya.
Korang feeling feeling la picnic kat sini.
Lepas dari King's Park tu bus travel ke Fremantle...sepanjang half an hour perjalanan...view kiri kanan superb...especially biler lalu kat area pantai.
Start meronda kat Fremantle.
Aku masa sampai market ni kan...macam tak faham apsal all bloggers tulis pasal market ni...sebab strawberry same price aje macam kat Woolworth...pastu kat woolworth lagi manis dan rangup.
Best...sebab nak balik dah malamnya.
Telur burung unta.
Kami jalan dalam ni setengah jam aje...tu pun banyak masa kat toilet.
Building kat Frementle. Actually orang yang suka tengok bangunan lama lama akan suka Fremantle ni. Aku prefer Perth city lagi.
Layan kebab...tak sesedap macam kat Harbour town...tapi boleh la.
Train Station kot...tak ingat la...cam kena pergi balik je untuk mengingati balik tempat ni. LOL.
Jalan jalan je...tengok tengok kedai.
Cuppucino Street. Banyak cafe sederet kat jalan ni.
Cer tengok building tu.
Yang ni pun.
Park kat Frementle.
Masa ni dah macam takde arah tujuan..tak larat berjalan sebenarnya.
posing posing je
Ada rupa mat salleh sesat tak? lariiiii.
Building lagi.
Finally we decided pi ke tempat Fish & Chip untuk try kat Cicerello's ni pulak.
Dia guna paper yang besar tu sejibik cam kat UK. Korang tak teringin ke? Aku ordered silver fish and cod fish...sedap melampau. Yang ni...at par macam kat LONDON. Menanah tak mata korang tengok? Bayangkan biler makan...tak terbayang kan...so better make a trip to Fremantle...ha ha ha. Yang bestnya kat sini boleh ordered fish only...maka makan lah kami Fish & Chip ni penuh nikmat.
Standard la kan...Ej dengan hot chocolatenya.
Cicerello's ni next to Kailis aje...and ni kat luarnya...sebelah tempat yang aku posing the day before. Basically I prefer Cicerello's ni. 2 thumbs up.

tak larat dah nak type...he he he. apa apa pun...Perth is worth to be visited if you want to have a feel City yg relaxing...quiet...cantik. etc etc. Like i said dulu....boleh je belanja aku jadi free tour guide...he he he.

10 comments:

Liz Duan said...

ha..ha..ha..nampak kepenatan nya...jalan heret kaki ya...tapi mmg sah lah Perth tu cantik...mmg nampak your claim yg nice city and quiet.....rasa cam nak je pergi...agak agak abang Duan kita baca tak komen aku ni ha..ha..ha..

Liz Duan said...

Tasha punya shoes comel...tapi jangan lah balut pakai towel pok cik oiiiii...

T shirt kau pakai tu mmg cun tapi sesuai utk masa vacation aje...lepas ni agak agak ke mana kau nak pakai tshirt tu?......aku suka yg misha punya ada kilat kilat...tulis perth ke apa...lawa tu..patut kau beli satu kat aku ...sian aku...ha..ha..ha...

Liz Duan said...

By teh way Fid kalau muka dah tak kuase tu nampak sgt ha..ha..ha...mmg spesis pompuan cam tu lah...ha..ha..ha...

fendifid said...

Penat sebab jalan laju laju terkejar kejar.

Yg towel tu penyelamat. Tetiba hujan dan angin sejuk...tasha dah merengek rengek. Dia mana boleh sejuk...mahu dia meraung. Sib baik aku beli towel tu kat harbour town.

Lepas ni baju tu di gayakan untuk ke pavilion dgn klcc...kqh kah kah

fendifid said...

Baju perth mish tu batu yg kilat kilat tu. Memang cun. Baju tu body cutting and lengan pendek. Mana sesuai utk nko yg bertudung. Nko kena la gaya muslimah alaf baru kan.

Liz Duan said...

kan boleh inner pak???..ala ala ..lah...

Ejin said...

kesian Tasha kena balut ngan towel ...hehehehe tapi desperate situation kan, towel pun towel lah ..

fendifid said...

Yg belang ni bukan towel. Selimut tasha. Yg towel warna merah akubeli katharbour town. Kena selimut dia camtu takut selesema.

Ejin said...

melihat gambar2 Perth ini membuat aku laju jer isi borang sambung belajar ....thank you for the motivation LOL

Minah Gedeban said...

Nice trip...