Sunday, August 25, 2013

Brunch at Coffee Club and melepak tepi laut

last Sunday, i.e. the third day after the big quake, aku baru berani kuar rumah ...wokeup extra early sebab pagi tu ada gegaran kol 6 pagi ...then takleh nak sambung tido ..so by 8.30am dah kuar menuju ke sunday market ngan maryam ...market tak ramai orang ...and barang2 pun cam lebih murah dari biasa ....kesan quake le kot ....anyway, pas membeli sayuran dan buahan ...aku gi singgah kedai Korea ...beli mee indomee..bihun...tomyam paste...santan...sagu mata katak ...etc etc ...and then gi supermarket ..by then maryam dah gi arah lain coz dia nak beli benda lain ...and somehow aku bermessage ngan anita ...yang kebetulan not far from where I was ...terus jumpa and went for brunch 

this time gi Coffee Club ....dia di celah2 lorong kecik menghala ke harbour ...since mmg tak makan apa2 lagi pagi tu ...memang kelaparan giler ...

my first coffee that morning ...the ever fav latte

abaikan rambut kusut ku (angin weiiii) and muka yang pucat itu ...tengok ajer portion makanan nyer :-)

love the toasted sandwich ...makan masa panas2 sementara cheese masih meleleh hehehehe

my makan-kaki here in Welly ...with her fish and chips and ginger beer

kami lama tak jumpa jugak ..topik utama was the quake hahaha dia nie dah seasoned ..even quake yang pagi tu pun dia tak rasa ...ngades kan hahaha ...anyway pas melepak kat situ, both of us malas nak balik rumah masing2 .....so decided to melepak kat waterfront ...dengan membawa all my shoppings tu aku gi lepak waterfront ...surprisingly ramai gak orang kat situ ...i mean, since tak ramai org kat market, ingatkan rak ramai org kuar ....but that was a wrong assumption ...org ramai ...family with kids ...org dating etc etc ....looks like life goes on after the quake ...what a resilient city kan ...



langit biru tak kelihatan hari tu ..mendung and sejuk ajer ...not long after ambik gambar nie, terus ujan renyai2 ...


hehehe my shopping bags yang lagi besar tu ..nak buat camne ..akak beli buah ..beli beras ...and stok up biskut hahaha

from here, since ujan kami balik ...but i just missed my bus and end up melepak lagi ...nanti2 aku sambung cerita itu ...nia akan nak tido jap ..sat gi nak kuar tengok arts exhibition with the girls. Have a great weekend dear friends

3 comments:

Liz Duan said...

I just cant comment because aku MEREPUT kat Kuantan

fendifid said...

Very the gloomy. Aku prefer langit biru. Tapi makanan mantap. Teringin fish and chips. Liz mereput sama la kat kl ni pun.

Ejin said...

Liz ...daripada dok mereput tu ...datang le sini ...aku tunggu kedatangan ngko!!!