Thursday, August 1, 2013

Iftar with adik beradik - Round 1

wajib aku buat posting ini ...sebab nak update so that Kak Long tahu apa cerita iftar kitorang aritu ... al-maklum lah, org Kuantan tak dapat turun KL untuk berjumpa ngan aku masa tu ...lagipun aku turun KL dua malam ajer ..so, memang takde rezeki jumpa Liz and family ...tapi dapat le jumpa Fendifid sekeluarga ..and jumpa Puan CEO kiter yang maha sibuk tu ...thank you for making time to see me ...sayang korang semua!!!

anyway, back to tajuk ....siap ada round 1 and round 2 malam tu tau ...kes biasa biler barbarians berkumpul ...barbarian keramat and barbarian Welly le tu hahaha ..aku sampai KL agak lambat coz naik flight 12.45 from Kuching ...sampai Setapak kol 4.30 ptg ...terus sms fendi ...and sebab aku lambat fend kata aku takleh ikut gi PARAM ...dia dah belikan nasi dagang utk aku kata nya hahaha terbaik kan kawan cam nie??? sothe plan was for them to pick me up at 5.30 gitu and meet up with Ita sekeluarga di One Utama ...and iftar at Chillies ...but it wasnt meant to be ...coz Chillies was full ....org tu kata after 8 boleh cuba lagi .....so bincang, we plan to buka puasa at one of the kopitiams and then makan dessert kat Chillies ....

ended up kat Kuang Station ...not bad food nyer ...

sama sama comel kan??? hehehe sebelum ke Kluang Station, aku berjaya cross an item from my food checklist ...i got the cinnabon!!! suker sangat lol sebab tu harus bagi kotak cinnabon itu utk enterframe ..


ceria akak kiter nie ...main Candy Crush sementara tunggu waktu berbuka :-)

my fav ...sirap selasih ...pas nie kalau balik Malaysia aku nak masukkan sirap selasih in my food wishlist lah :-)

aku order Kluang laksa ...ingatkan like asam laksa gitu lah ...but taste lain ...not in a bad way ..sedap jugak lah ..tekak aku boleh terima taste ini hehehe ...

laksa Sarawak ...not bad at all ....similar to the one kat Sarawak ...rempah wise ok ..and the eggs and condiment pun cun ...cuma aku try kurang pedas ..sebab kami tak boh sambal cili dia hehehe ...

aku lupa nama bendalah nie .....tasha suka sangat makan ...

itu ajer yang kitorang order pun ...tak banyak kan???? ini bukti kami tidak memiliki selera rimau hahahaha ....tapi yang tersirat: sebab masing2 tahu ada second round kat Chillies hehehehe ....nantikan posting seterus nya :-)

In case korang wonder mana Ita and family masa nie kan ...well, dia takde ...dia temankan anak2 dia main kat play area depan Chillies ...

5 comments:

fendifid said...

Kluang station tu not bad at all. Kalau teringin laksa sarawak boleh terjah kat situ. Benda nko lupa nama tu chee cheong fun. Adik beradik tiri young tau foo. Lol.

Ejin said...

Hehehe hasrat nak mkn yong tau foo tak kesampaian aritu ..tp since dpt adik tirinya kat klyang station, aku tak kisah sangat ....

Liz Duan said...

mende ni letak food bagai bulan puasa ni...aku baca di pagi yg mulia ni rasa terliur...korang dpt dosa ha..ha..ha..

Ita gi playarea tu masa buka? Ita mmg sempoi ha..ha..keles !

Geram sgt aku miss sessi ronggeng ni

fendifid said...

Food memang sedap esp laksa sarawak tu. Actually ita yg dok suruh anak dia buat muka alien masa nak snap photo

Ejin said...

hahaha ita berbuka maggie goreng katanya masa tu ...

tu lah, kalau ngko ada sure lagi meriah meletop kan ...next time ok, we plan ke Kuantan pulak le...