Thursday, August 15, 2013

Selamat Hari Raya 2013 - Fenfid Raya

Mulanya bersemangat aku nak buat posting raya. Tapi biler load gambar aje masuk laptop terus semangat ke laut sebab banyak sangat photo malas pulak nak pilih pilih resize bagai...ha ha ha. Tahun ni aku kerja sampai sehari sebelum raya. Selalunya aku ambik cuti awal tapi tahun ni tak dapat nak cuti awal sebab vendor ada kat Ofis so aku kena ada standby kot kot vendor nak apa apa nanti takde orang nak layan. Tapi fid and the kids semua dah standby siap siap kat rumah tunggu aku balik from ofis. Petang baru kami bertolak ke Puchong ke rumah kak ngah Fid. Sampai aje kat sana kami ramai ramai masak kari, rendang dan sambal sotong.

Lontong kami beli yang dah siap. Malamnya aku beli lemang 4 batang. Siap kena tunggu sejam tunggu lemang masak. Kami beraya kat Puchong dengan family kak ngah Fid.
Apa apa hal pun gambar pasangan remaja berbaju raya dulu kena tepek. Ambik seri orang kata. LOL.
Gambar family menyusul...bermaaf maafan di pagi raya.
Gambar ramai ramai pelengkap posting. Kalau aku ada dalam photo ni pasti aku paling slim. he he he.
Kan dah kata. Picture don't lie. Tapi tak leh lawan bell or boy yang slim bangat macam budak budak sekolah. Aku nak mencapai tahap macam tu...puasa setahun pun tak tentu. ha ha ha.
Zahra rasa dia comel sangat pakai baju kurung. Dia excited lebih pakai baju kurung ni. Suka hati dok senyum aje. Dah pandai bergaya.
Kasi can...kita tepek dua kali posing yang seakan sama. Senyum lain sikit. Comel macam daddy dia.
Memasing posing tak hingat punya.
Fid and anak sedara dia. Tenggelam terus.
Ej yang bangga konon dia slim sangat. Pastu dia exsen konon baju raya dia cun. Dia yang pilih sendiri kain tu kat Gulatis kl.
Pastu poyo tak reti nak salam raya dengan daddy dia. Boleh dia gelak gelak macam kelakar...aku pun tak tahan nak gelak tengok dia.
Ooops...kena la tepek sekali lagi...baru la berseri seri posting raya kan...pasangan remaja la katakan. Lariii.

Dalam kol 11pagi kami bertolak balik ke PD. Sampai aje terus makan dulu layan lontong dan rendang daging. Bila semua adik beradik dah ada...kami ke rumah kakak aku yang kat sebelah rumah mak aku.
Dah kenyang makan...sessi berposing.
Masa ni gambar ikut family...take turn bergambar. Masa ni aku dah tak bersamping...panas. Pakai samping untuk posing aje.

Gambar beramai ramai. Tapi silap konsep...patutnya facing arah matahari...baru la cun gambar kan...masa tu tak perasan. Ni gambar tanpa 3 family adik beradik aku yang takde sebab beraya rumah mertua masing masing.
Sekian saje...posting raya yang serba ringkas...tapi meriah. Seronok sesekali berkumpul beramai ramai memeriahkan suasana. Yang penting happy. Selamat Hari Raya semua adik beradik just 40. Maaf Zahir Batin. Semoga kita semua berkesempatan untuk menyambut banyak lagi hari raya.

4 comments:

Liz Duan said...

Ayat akhir tu syahdu lah pulak...ha..ha..insyallah eh...org sebok if only ini Ramadhan terakhir...kita lak fikir Raya terakhir adoiiii....parah kite ni...

gambar semua cantik cantik...happy happy...tapi gambar kat PD ada sorang mcm tak pakai baju raya...Ana ke tu?tak pakai tudung? awat cek????...

Misha melatop!

Ejin said...

meriah raya fendi sekeluarga ...tema baju raya cantik ..and suka sangat gambar amoi tu pakai bj kurung, tangan posing ala nasyid ...sweet!!!

Ejin said...

ehhh bukan Tok Wahab pun sama saiz ngko ke? jadi bukan le ngko paling slim kannnnn ...

fendifid said...

X sama size. Aku slim lagi. Lol