Monday, August 5, 2013

iftar with friends

beberapa hari pas balik Malaysia aritu, aku gi iftar with friends kat BCCK - tempat kerja adik aku. i went with Tijot, Kiky, Atie and Zai (kawan Atie). Had a great time lah ...basically makan makan and sembang sembang ....and posing posing ...itu ajer lah kerja nya .....macam tak biasa kan ...



too much food to choose from ..sampai tak tau nak pilih .....but aku kan ada my own list of things to eat ..so malam tu merasa ke serunding ....satay ....shawarma ....daging dendeng ....to name a few ...and the selection of loal kuih like onde onde ....tapi takde lah sampai tahap mentekedarah ...coz this was my first iftar di luar masa tu ...kira masih sopan santun hahaha

 satay idaman hati hehehehe one of my fav dish is satay ...tak kira lah satay ayam or satay daging

the carved section ...signature dish kat situ is dorang punya lamb .. aku tak ambik lamb malam tu but my friends tasted them ....and according to staff kat sana, selalu nya at least 3 ekor lamb lah yang abis setiap malam :-)

yang first aku ambik is shawarma hehehe ....ntah naper, cam menarik le pulak ...macam kat Welly takde shawarma

lama gakle kami lepak2 and borak2 kat situ ...and before balik, harus bergambar ....even di toilet, di lobby and di parking!!! jakunssss skejap ..bukan apa, excited jumpa kekawan ....




pastu balik masing2 kekenyangan ..hehe aku aku plak sampai tersilap jalan balik ...instead of jalan yang aku nak tu, aku terambik lane lain and termasuk jalan yang longer route balik ke rumah aku ....bukan apa...sebab banyak jalan baru dah siap di Kuching, itu aku baru pergi selama 5 bulan...terus sesat ...over ok! In fact, masa nak gi sini pun aku siap tanya direction from Chris - my human GPS hahaha


3 comments:

fendifid said...

Makanan hebat hebat. Lepastu chk timbang and bp reader. Aku x leh dah layan buffet sebab x leh makan banyak dah. Perut dah keciik

Banyak sgt ke development kat kuching tu? 5 bulan dah tak tau jalan. Ha ha ha

Liz Duan said...

Seronok nya nampak tu..it is great meetg friends we can just be ourselves again..sometimes at work w d different expectations on us...memacam kelabu adap jadinya...gosh

Ejin said...

Bukan apa..masa aku gi dulu..all the jalan ..flyover ..shopping malls semua tu under construction..now dah siap ..and aliran traffic dah berubah ...so aku yg jadi confusr