Wednesday, March 4, 2009

Dokumen lama ...bahan sejarah ....

Dear semua,

Nie nostalgia punya posting. Gambar nie menunjukkan surat yang ditulis oleh my dad in 1979 ...huhhh lama dah tu ...minta permission to enrol me into a tadika. I terjumpa surat nie dalam fail-fail lama my dad when we were looking for his old photo last weekend. I was so excited - sebab i know for sure I akan share ngan korang sume ...but, as you can see ...it's in Iban hehehehe .... certain info, I dah delete or kaburkan, untuk jaga privacy (macam celebrity plak aku nie) kah kah kah....


and one other finding yang kitorang amat teruja is that me and my dad jumpa a letter regarding my grandfather's end of service as policeman - written by his employer ...jeng jeng jeng ... the Japannese Imperial Majesty in 1942 ...yup, atuk aku kerja polis zaman Jepun...all this while, kami sekeluarga mati2 ingat my atuk kerja polis zaman british aje i.e. circa 1946 ...rupanya dia pernah jadi polis masa Charles Vyner Brooke memerintah Sarawak (before 1941), polis Jepun (till 1942) and then baru polis masa British took over from Japan ...panjang kisahnya...and I will write about it in details - plus the photos as evidence in my other blog (check out: http://lifeinsarawak.wordpress.com/).... sungguh tak ku sangka sama sekali ...


and I also decide to share gambar zaman i tadika ...hehehehe guess which one of these budak hingusan is me ...hehehe mind you - i hate org berhingus ok!


Nak letak my old report cards ...tapi tak jumpa, mak aku dah simpan katanya ...hehehehe .....so, aku ganti ngan gambar2 lama zaman persekolahan aku



6 comments:

fendifid said...

aku takde la gambar class lama lama...sume tertinggal kat London.

very nostalgia this posting. mulanya aku ingat nak buat posting gambar gelas classic kepunyaan arwah mak mertua aku hadia perkahwian parents fid...tapi cam malas lak. gelas tu lebih tua kita sume tapi masih cun.

Liz Duan said...

aku tak tahu lah yg mane satu ejin...serupa jer rupa nya....

Ejin said...

Clue: sebab aku kecik, aku sume dok kat barisan depan hehehehe

Liz Duan said...

eleh...sebab kecik tu macam kiut lah kirenya

Ejin said...

gambar2 nie membuktikan ada org sebenarnya lagi kecik dari aku ...and to answer liz, kecik is comel, comel is kiut ...jadinya: aku kecik (+ comel + cute) kah kah kah ...

fendifid said...

Hi geng!! Ni fido lagiks!! aku tak leh tido.. so te'baca ler dowm memory lane si ejin nih!! Yup.. proud lak bla baca yg atuk ko penah be'khdmat masa zmn2 Japs dolu2!! Yeah.. nanti aku share ngan korang set2 gelas hadiah kawin mak aku back in 1965. Cute sgt! pastu aku pun ada te'jmpa 2 pinggan batu yg ada pattern "Dumex'. I remembered yg mak penah kata that pinggan tu free gift masa dia beli susu "Dumex" for K Long aku masa dia bby. Mmmm.. she's be 43 this year.. well.. I guess pinggan2 tu pun seusia tu gak lah!!! Emak mmg sorang cermat! wish I"m more like her in every ways!!!