Wednesday, March 4, 2009

Terkenang semasa dulu .....Euporean Holidays

Lama tak buat posting syok sendiri ...yea lah...posting yang mengimbas kembali zaman kegemilangan...zaman sekolah, zaman uni ...baru2 nie aku pi selongkar kotak (btw, album aku nie masih dalam kotak -sejak pindah ke rumah la nie, belum berkesempatan nak unpack all these albums) and jumpa album2 lama masa kat UK dulu ...ada dalam 8 album kesemuanya album yang bagak2 plak tu!

Teringat ke zaman muda remaja ...masa kat UK tu aku banyak berjalan-jalan ... dengan siapa tu, usahle ungkit ...yang aku nak kenang is all the places that I have visited...masa mula2 sampai UK dulu, our planning school ada annual trip to Europe ...but masa our year, they decided to go to Dublin (Ireland) ...nie untuk syllabus European Planning ....bestkan, jalan2 yang ditaja nie....but as usual sambil menyelam minum air ...pi dalam 4 malam kalau tak silap ....pagi tu melawat all these places yang dianjurkan oleh uni ...aku plak masa tu choose to do recreational planning so dapat le melawat tempat2 menarik - like, Newgrange National Park, Killiney Bay, St Stephen Green dan sebagainye ...


This was taken at Newgrange National Park - aku tak brapa ingat apa yang special kat sini but it has something to do with prehistoric monuments...







Yang nie plak was taken at Killiney Bay ...








Then the following year, aku pi holiday to Europe - the 3 country combo package - France, Belgium and Holland ...seronok sesangat sebab dapat pi Eiffel Tower! Kan biasa tengok dalam tv aje ...bila sampai sana, i was so teruja hehehehe ... and masa kat Amsterdam, nearly jadi mangsa pickpoket ...nasib baik cecepat sedar coz ada org yang baik hati tolong aku ....and tarik aku masuk McD ...lupa dah aku nama mat tu ...very the baik, he and his wife ...anyway, selain peristiwa scary tu, aku dapat gak tengok bunga-bunga tulip yang begitu sinonim dengan Holland ...

These (yang kat bawah nie) were taken somewhere in Brussels ...



And these are photos kat Holland. Here i went to Amsterdam, Ostend and Brugge ...Brugge tu is heavan for chocolate ...home made praline chocolate beb!





And masa final year undergrad, semasa tunggu graduation, aku berkesempatan pi Italy ... very the exciting sebab dapat gak aku merasa pizza italy yang ori ...merasa tiramisu ori and to taste its famous gelato ...adusssss sedap bangat! Tapi masa pi Italy tu, they were renovating the Vatican- so byk scaffolding yang menghalang pemandangan masa tu ...but i get to throw a coin kat Trevi Fountain, visit Pompeii, the lost city, Roman Colosseum ...and sebab naik coach (Shearing Holidays kalau tak silap) dapat gak le tengok pemandangan kat Switzerland masa nak menuju ke Italy - especially the mountains - cantik!!!! Tapi yang nie, album dia tak tau kat mana...ntah2 ada kat rumah sri aman or kat somewhere dalam store ...


Kat dalam UK itu sendiri, byk gak tempat aku pi ...stratford upon avon, warwick, birmingham, edinburgh, cambridge, hehehe and of course, Cardiff and Canterbury ....but I save that untuk posting yang lain ....so, kekawan, bila lagi kite nak ronggeng ke tempat2 nie???

7 comments:

fendifid said...

Apa kata nko suruh lak kak long post gambar dia kat eiffel tower tu sekali. Gambar romastis dia dgn abang long bercanda kat atas eiffel tower tu. Kan diorang paling banyak sekali tour Europe berbanding dgn kiter.

Liz Duan said...

siot ah fendu...tak pe as long as we have each other kat kuantan pun rase mcm kat eiffel tower kah...kah..kah...bukan jiwang hangit.....that are us...tak romantic langsung kan? ...

by the way, rambut tu kiut sgt ejin...and something yg remain the same........teka dulu....think harder.....lagi.....lagi......baju kau lah tetap belang....dari uk sampai ke bandung........beli baru kat bandung tu dia try pas tu tunjuk kat aku...ok tak???...aku speechless.....belang...nak cakap ape...tak reti diva nak comment kah...kah...kah...

Ejin said...

hehehehe aku dah agak dah ada komen berbaur gitu masa aku tulis blog nie ..takpe kak long ..nanti kite pi le kampung halaman kite tu

Ejin said...

hahahaha aku pun perasan baju belang ...and dalam album tu mmg byk aku pakai baju belang ...kah kah kah aku kena stop mengata duan n baju belangnyer ...sebab aku pun sama!

fendifid said...

Soalan Cepu Diamond.

Korang ada ramai tak kawan yang study kat UK...pastu tambah lagi beberapa tahun kat London...pastu tak pernah jejak kaki kat Eiffel Tower. Aku kenal 2 orang. Kira "katak bawah Londn Tube". Budak-budak U aku 95% ada pi Paris or USA ke mana mana lah outside UK. Lariiiiiikkkkk

Liz Duan said...

ooi sedap mengutuk aku ye....dah tu ade duit shop ade duit shop...smapais ekarang tak habis lagi kerja mengeshop aku

Ejin said...

hehehehe aku pun kenal yang dua tu aje ...hehehehe katak cardiff yang migrated jap jadi katak london...hehehehe ampun kak long, aku sekadar menjawap soalan cepu diamond si fendu ...