Tuesday, March 31, 2009

Tipah Tertipu KFC Penipu

Tadi kuar pi kedai perabut untuk beli book shelves untuk fid. So tempat pertama yang kami tuju ialah Wangsa Maju. Tak sangka pulak kedai pertama kami pergi dah dapat book shelves yang kami nak. Terus beli 2 buah. Beli yang ringkas-ringkas aje sebab nak letak kat school.

Pastu terus pi KFC kat sebelah kedai perabut tu. Masuk je KFC nampak promo set ayam panggang dengan baked potato. So I ordered that one sebab tergoda dengan gambar promosinya tang menarik tertarik the bomb. Cuba tengok gambar blur ni..menarik tak?




Tapi yang sebenarnya ini yang nko dapat bila nko order set ayam panggang tu. Aku terus blur jugak tengok habuan sebenar yang dia bagi aku. Do you spot it??? Cuba korang compare betul betul.



Yes...hidangan sebenar yang nko dapat sungguhlah menyedihkan. Ayamnya lebih kecik dari tapak tangan EJ. Kalau gambar promosi ayam hampir nak penuh pinggan tu. Tapi yang dia bagi aku ni macam side dish je...kecik nak mampos. Kenyang? Tak akan kenyang dan aku adalah sangat menyesal masuk KFC hari ini.

Kat counter...
Aku : aik...keciknya ayam tu? Gambar nampak besar je.
Budak Pompuan kat kaunter : a ah...memang kecik. Pastu dia senyum.

Sabar je la...

6 comments:

Liz Duan said...

mende gambor kau blur gitu gaya...ayam duan terbantut lah tu...kah..kah..kah///

Ejin said...

masa tu duan pi bandung, pekerja tak bagi ayam makan hehehehe

Liz, remind along aku nak proposal ladang ayam tu. Aku dah sms semalam, dia kata ok...manale tau dia lupa lagi

fendifid said...

oi...apa proposal? bisnes ke apa? apsal angah dgn alang tak diberitahu?

Liz Duan said...

gitu baru ceriter ceriter ...mimpi mimpi...and sms sms....

Mard said...

kalau kau komplen kat DG KFC, tau dia akan cakap apa?
yg kat gambar tu, gambaran je.
tak pun...
gambar tu, hiasan je.

biase le...nak melariskan jualan.
kita gak yg tertipu.

aku dah lama tak makan KFC. bukan boikot. tak rasa nak makan...

Loon Hong said...

kah kah kah...dah kena tipu! ah ah, ayam tu more like HALF the size on the poster, that kentang pun...colour tak betul! kecian, pastu mahal kan set KFC? tak pe lah, next time suruh Fid buat western set kat rumah, sure puas makan..jgn lupa ajak gua ah!!!!