Monday, March 2, 2009

Sehari yang akan di kenang

Last Saturday, bangun je pagi, I was greeted by FId and EJ. Both of them were holding birthday cards. Ej made her self kad yang gambar umah tu. Then she shared jugak yang satu lagi tu dgn mommy dia. Ayat syahdu giler. Tak boleh siar kat blog katanya.

Semua kena bersiap awal. Macam biasa EJ and Fid will go to Smart Reader and aku pulak nak pi main paintball. This is my 2nd time. The first was a year ago. We went for breakfast sesama then went on seperate ways.

Main Paintball kat Gombak. Kelam Kabut arrangementnya. Tapi puas hati jugak dapat tembak 2 orang. Since started lambat, aku dapat main 2 games je out of 3 games. Pastu terkejar kejar nak ke Ampang Point to fetch EJ. Jalan pulak jam. Geram betul. Penat main Paintball tak habis lagi dah penat terkejar kejar masa pulak. Takde gambar masa main paintball ni sebab camera fid dah culik.



After fetch ej, I took her for lunch kat Linda Onn's chicken rice. Dia pun dok nyanyi lapar dah. It was 2.30pm masa tu. She wanted to eat only the rice with mango yang dipilih pilih dari kerabu mango. But I forced her to eat some chicken and anchovies. And I forced her to drink plain water since she has minor flu and sore throat. Kalau ikut dia nak nak order ice cream dgn ice drink.

After lunch terus balik umah, Aku sibuk berkemas untuk balik PD, Ej pulak sibuk susun all her arts into her new folder. Yang gambar macam muka orang tu dia baru lukis. Lepas fid balik dan bersiap terus bertolak ke PD.




On the way to PD after Seremban-PD Toll suddenly the fuel signal appeared. Rupanya minyak dah nak habis. Panic kejap di buatnya. Boleh pulak both of us tak perasan langsung pasal minyak kereta ni. Dah lah kat Highway. I quickly drove slowly and off the aircond. Once I saw exit to Springhill, terus masuk eventhough I have never been to Springhill before. Tanya orang mana stesen minyak terdekat. Terus pi isi minyak.

After that since dah terlanjur ikut jalan luar aku terus lah singgah Pekan PD pi Bank. Nak bank in cheque tapi machine out of order. Dari Pekan masa lalu kat batu 4 I wanted to stop by kat pasar malam. Tapi Ej and Fid dah dok sibuk nyanyi tak nak. Nak cepat sampai umah my mom. Sorang sibuk nak main dgn cousins dia. Sorang lagi ada agenda tersembunyi. Aku tak syak apa apa pun lagi.

Sampai je umah mak, aku macam biasalah lepas salam salam, simpan beg dan barang barang terus ke dapur. Konon nak buka periuklah tengok kakak aku masak apa aku nak makan. Agenda utama kalau balik PD ni memang makan sesaje. Sampai je kat dapur semua orang jerit "Surprise" and nyanyi besday song. Terkezut tak sangka. Ej pun terkezut sekali sebab mommy dia tak sound apa pun kat dia pasal surprise ni. Terus potong cake dan makan mi dan nasi goreng kakak dgn adik aku masak. Sebab ni la fid awal awal dah culik camera masuk dalam handbag dia takut terlupa bawa balik PD. Tu yang aku takde gambar kat paintball jadinya. Yang aku singgah pekan tu pulak menyebabkan family aku yang kat rumah dah bising. Diorang kelaparan menunggu kami. Sib baik aku tak guna kuasa veto singgah pasar malam. Mahu diorang melantak sebelum kami balik.





Masa makan makan tu aku dapat tahu anak buah aku Ayip baru 1 week berniaga burger kat Kampung Paya. Ayip ni tengah tunggu result SPM. Rajin pulak nak belajar berniaga. Rajin macam pak cik fen dia...he he he. Terus aku sound kat fid dgn kakak aku ajak pi tengok gerai dia. Sampai je kat sana aku pun tunjuk bakat masak burger. he he he. Gerenti sedap.

Lepas lepak dan borak borak kat situ kami terus balik ke umah mak aku untuk tido...penat giler. Tapi seronok bangat.

11 comments:

Ejin said...

Best nyer!!! and aku suka kek ngko tu...ada nama penuh and umur kah kah kah ..

fendifid said...

Puas aku mengedit guna paint brush...terus hancur cake tu jadinya...at last I gave up. But hati ni tetap 29 tahun...kah kah kah

Ejin said...

ada hati nak edit tu!!!!

Liz Duan said...

pelez lah...the first to be in the "late thirties"...nahe...nahe...nahe....

Mard said...

ngko umo 29? hahahahahahahahahaha!!!!
adoihhh... tolong..tolongg...
putus urat ketiak aku...
29....cheh...!

Fendi, sore throat elok bagi ice-cream... tapi bukan yg jenis sorbet or ice-cream malaysia tu. yg jenis creamy...
:-)
well, it works for me.

Eat said...

Ceh!! perasan 29 tahun!!

Fend.. yg berdiri sblh kau tu abang kau ke? gaya sebijik cam kau lah!

Bestnye dapat suprise birthday party..

fendifid said...

eat...aku suker sangat dengan soalan nko tu...itu adik aku la...maknanya aku memang nampak muda kan...kah kah kah.

fendifid said...

Mard...hati kena muda selalu kan kan kan. Misha kalau makan ais krim memang akan pilih yang jenis fruit flavour yang macam ais. Jenis sorbet tu la yang dia suka. Kalau yang creqamy type tu...nko bagi baskin robbins pun dia jeling je.

Liz Duan said...

aiii...bakal biras ke besan ke ipar ke..entah ape relationship aku dgn mard nanti....sedap dia gelak sampai putus urat ketiak...boleh diguna pakai ni....

fendifid said...

Ipar bukan...biras pun bukan...nko dgn mard ni bakal bipar...campuran ipar dgn biras..

Mard said...

fendi...
bipar? waduh.... kok bahasa mana ini? hahahaha...
putus lagi urat ketiak aku...
baru je jahit....
help...help...

Liz Duan...
that phrase...
adaptation dari ungkapan my Dip.Ed prof..
--> geli ketiak aku...
...hanya buleh di pakai ketika saat "sungguh perasan orang itu"
hehehehe
(read: fendi umoq 29 thn)