Saturday, December 18, 2010

berkebun di hujung minggu

tajuk bukan main lagi ...macam le tanah sayur ke apa ke ...hehehe tidak sama sekali ...ni aktiviti ujung minggu lepas ...awal2 pagi lagi ...budak2 belum mandi lagi masa tu tapi tengok atok and mama diorang dok sibuk gardening kat belakang, depa pun gatal nak join ...


my dad selalu biar ajer kalau Al nak ikut gardening ...so that dia biasa, and tak jijik pijak tanah kata nyer ...dia tak nak cucu dia nampak ngada cam aku le tu kot! but still, cucu dia nie akan menjerit saying "help ...help ...worm!!!" kalau nampak cacing ...hehehehe ...atok dia masih belum berjaya kurangkan sifat geli dia biler nampak worm ...


actually operasi hari tu adalah memindahkan pasu2 bunga dari depan rumah ke belakang ...now, porch dah a bit crowded and pasu2 tu nampak tak cantik dah di depan ....so my dad pun buat a new landscape plan kat back garden ....dia half tanam some of the pasu to blend in with his existing landscape ...aku selalu biarkan ajer apa dia nak buat ...at least it will keep him occupied and happy ...


so far, garden blakang rumah nie sentiasa berubah2 design nyer ...and now masih dalam proses nak tanam pokok2 at their selected spot ...and to re-arrange the slab pathway ...biler siap nanti aku ambik gambar lagi :-)

enjoy your weekend everyone, whatever your plans are for the weekend :-)

2 comments:

fendifid said...

aku je tak leh nak buat posting pasal berkebun...sebab garden aku sumer pokok tumbuh sendiri...segar bugar. LOL

Ejin said...

hahahaha part segar bugar tu priceless tu!...aku ada Chief Gardener cum Landscape Designer sekarang ...so, kerja aku cuma beli tanah, baja, pasu and bunga ajer ...design and arrangement semua my dad akan take over!